Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Amfetamin, Ecstacy? Kig Ind.

Redigeret 13 januar, 2010, 05:16 i Rusmidler
Hejsa.. Vil fortælle lidt af min historie Álá mit liv de sidste 6 år og hvad stoffer i længden endte med at gøre for mig. 1.2.3: Til alle der er kommet ind i et stofmiljø eller overvejer at sætte lidt kulør på byturen med et par baner, ligesom alle de andre, der siger det er meget fedt, og helt uskadeligt, Naturligvis.. Du er sej, du er stærk, du kan klare alt? Så derfor sker det værste ikke for dig? Tjoh, det gjorde det da for mig.... Ja: det er sjovt og spændene i starten, der sker mange ting, du opdager en helt ny verden. Og hej hej med dig, her kommer jeg!! Jeg vil ha me´r! Spændende! Fedt! Det er det bare ikke i længden. Kan sige som tidligere misbruger af bl.a Amfetamin, at en forgiftning af *Amfetamin kræver at du tager en jævnt stor mængde tror jeg. Jeg har aldrig haft en fysisk forgiftning, og jeg har snildt sniffet 5 gram Amfetamin og spist 15-20 Ecstacy piller i løbet af en weekend og holdt den kørende ud til Mandag Tirsdag Onsdag.. Jeg oplevede disse bivirknings-symptomer det første ca. halve år...: Mavekramper, Ekstrem opkast i perioder på op til 12 timer ad gangen, med opkast hver halve til hele time, selv når jeg stod ved kassen på Mcdonalds hvor jeg arbejdede dengang var jeg nød til at forlade kassen midt i en bestilling for at løbe på toilettet og kaste op. Det kunne jeg gøre hvert 15. minut, gennemsnitligt nok hver halve time ca. Efter en 8 timers vagt vil jeg skyde på jeg havde knækket mig en 10-15 gange. Men efter det halve år hvor jeg tog amfetamin hver weekend, blev min krop vænnet til stoffet og opkasten og kramperne forsvandt så. Jeg var 17 da jeg begyndte jeg så at eksperimentere med stoffer som amfetamin, kokain, svampe, ectsacy m.m. Idag er jeg 23 og er indlagt til kognativ behandling for ANGST som resultat af flere års misbrug. Ud over angst har jeg oplevet de mest uhyggelige psykotiske oplevelser nogensinde, og havde aldrig troet at noget så vanvittigt ubehageligt kunne ske for MIG, bare fordi jeg tog meget amfetamin, i nogen måneder hver dag. Alle gjorde det sku da, så jeg fortsatte. Og gennem 1½ år har jeg nået at opleve paranoide skizofrene "jeg kan flytte ting med tanker" vrangforestillinger jeg slet ik kan beskrive ved bare at sige ubehagelige. Ingen ord kan beskrive det og det heldigt at jeg nu "kun" lider ad angst, for det kan behandles. Det kan et evigheds-trip ikke. Udover det, førte det samtidig til at jeg de sidste 2 år ca. isoleret mig meget, og undgået sociale sammenhæng som venner og familie, og hvad har man så? En Xbox?! Jeg er ikke syg eller skør eller skizofren, men amfetamin gjorde mig efter flere års misbrug til alle de ting, på midlertidig basis. Til hverdag har jeg de sidste 4 år haft den angst, hvilket har betydet jeg ikke har arbejdet i 3år, men bare taget flere og flere stoffer. Nu har jeg været clean i 2 måneder, og har ikke tænkt mig at tage stoffer igen. Min kvote er opbrugt. Nåh, men;-) Vil bare råde alle til at holde sig væk fra stoffer, Du tar´fejl hvis du tror det ikke sker for dig. Det kan være sjovt i starten, MEN, Det er sgu kun et spørgsmål om tid. Det er sgu spild af liv at leve et liv der ik er værd at leve. "Jeg betragter mig som heldig. Heldig fordi jeg ikke er blevet sindsyg på livstid, og stadig kan få et normalt liv og blive glad igen - men også uheldig fordi jeg nåede så langt ud" Vælg selv, og pas på dig selv. --JRP1723--

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har fuld respekt for din historie og er ked af at høre hvordan det gik dig ..

    Holdte du nogensinde nogle gode pauser fra det eller var det simelthen for svært for dig? Store doser ecstasy-piller er ikke til at spøge med og de har nogle sjove ekstra stoffer i sig der kan skade en, det samme med amfetamin det er også en af de mest forurenede stoffer du kan opstøve på gaden.

    Der er heldigvis ved at komme fornuft til de unge omkring ecstasy piller. Mindre og mindre kommer ind i landet og flere afviser dem! Det er en god start.
Log in eller Registrér for at kommentere.