Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kyssesyge - Hvor længe smitter det?

Min kæreste har for 2 uger siden fået konstateret kyssesyge. Om en uge rejser hun 1/2 år til Indien og jeg vil gerne høre om jeg kan komme til at kysse med hende igen inden hun tager afsted. Derfor er jeg meget interesseret i at høre hvor længe det smitter og i så fald hvor stor sandsynligheden er for at jeg selv får virusen. Håber der er nogle kompetente læsere på forumet der kan give mig lidt vished omkring dette. På forhånd tak.

Venligst Jonas

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kyssesyge eller mononukleose har et forløb på mellem 2-4 uger. I sjældne tilfælde kan det tage længere,
    Men husk at du selv kan være smittet, da der kan gå op til 50dage inden symtomerne viser sig.
  • Indstillinger
    hej. jeg er en dreng på 15. jeg har fået kyssesyge og vil gerne vide hvor lang tid jeg enlig kan smitte adnre. jeg har kigget overalt. nogle steder er der noget der giver mening men dett bliver altid lavet om. så er der nogen der kan give mig et simpelt svart ^^
  • Indstillinger
    Da jeg mødte min kæreste sidste år i sommerferien (sidst i juli), havde han haft kyssesyge 2 måneder før, men vi tog chancen alligevel ;) Han var ovre perioden med feber og halsbetændelse, men alligevel blev jeg smittet og fik det konstateret i september, så det kan godt smitte længe, jeg tror det er ret individuelt og ikke så let at generalisere... Min kæreste var meget syg af det og havde dårlige levertal og her efter et år døjer han stadig med eftervirkningerne af det, imens jeg selv ikke engang havde feber eller ondt i halsen, jeg var bare lidt træt og havde hævede kirtler på halsen, det var mine eneste symptomer.
Log in eller Registrér for at kommentere.