Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mave smerter.. hjælp

Redigeret 15 september, 2009, 14:43 i Åben debat om mave-tarmproblemer
hej jeg er en kvinde på 23.. da jeg var 12 år blev jeg indlagt med mave smerter, de mente det var min blindtarm. da de var i gang med operationen blev lægen i tvivl og tilkaldte en anden læge. den ene mente det var blindtarmen men den anden sagde at den intet fejlede. de fjernede den for en sikkerheds skyld og jeg fik lov til at komme hejm dagen efter. men men mine smerter fortsatte i 14 dage.. men forsvandt til sidst.. siden da har jeg tit haft svingende afføring.. nogen gange kan jeg ikke holde mig og andre gange skal jeg simpelthen sidde og presse og må opgive til sidst selvom jeg føler at jeg virkelig skal...

da jeg var 12 år begyndte jeg også at få led smerter i mine arme faktisk så store smerter at jeg kan sidde og hyle, men min læge kunne ikke sige hvad det var..

jeg har været indlagt ca 7 gange på 9 år med utrolig store smerter i maven. smerterne sidder lige neden for bryst bente og ned langs højre side føler faktisk at min tyk tarm er ved at sprænge til sidst.. hver gang jeg bliver indlagt har jeg høj feber og infektions tallet er meget højt men de kan aldrig finde noget..

jeg blev indlagt for 3 uger siden og får fortaget min 3 kikkertundersøgelse af tarmen. jeg siger til lægen at hver gang jeg bliver indlagt kan de ikke finde noget. men i den sidste undersøgelse de havde lavet så jeg at min tyk tarm var meget rød og de havde taget en biopsi men fik aldrig svarene.. han gik ind på computeren og så at de kun havde undersøgt den side af tyk tarmen som jeg ikke havde ondt i og så mente han at han skulle gennemføre en ordentlig undersøgelse af hele tyktarmen. lægen siger at den ser betændt ud og tager ca 8 biopsier..
jeg havde store blod plamager på tarmvæggen.. det så faktisk ud som om at det snart ville begynde at bløde..

jeg fik to slags antibiotika 3 gange daglig i 4 dage men allerede efter den første dag var smerterne væk..
vægt tab på 21 kg på 4 måneder.. synes jeg ikke er normalt når man ikke gør noget for det..

var ved lægen i fredags og spurgte om hun havde fået svarene men det havde hun ikke.. jeg siger til hende at jeg er meget fortvivlet over at jeg havde tabt alle de kg når jeg ikke har gjord noget for det.

hendes kommentar.. det er da flot.. men tror ikke der er noget galt med dig du ser jo sund og rask ud...

håber der er nogen der vil skrive tilbage til mig.. har selv en fornemmelse af at det er kronisk tarmbetændelse.. (chron) eller hvad det nu hedder.

er der andre der har haft det på samme måde..

min værste oplevelse på sygehuset var at en irakisk læge mente at det var fordi at jeg havde haft en depression for syv år siden og at det bare var en psykolog jeg skulle snakke med..

Kommentarer

  • Indstillinger
    5 uger inden et anfald kommer, får jeg tit kvalme især når jeg spiser.
    når anfaldet kommer kan jeg næsten ikke spise for det gør simpelthen så ondt nede i højre side af maven

    hver gang anfaldene kommer går der ca 3-4 dage så går min tarm fuldstændig i stå..
  • Indstillinger
    Det kunne jo også være tyktarmsbetændelse (Colitis)? Blod/slim i afføringen samt mavesmerter, feber osv kan være tegn på dette. Har du efterhånden fået et svar? Og i så fald; hvad fand de ud af?

    Mvh Johannes
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke, hvad du fejler. Men jeg kan fortælle for nogle år siden havde jeg turevise smerter i min mave.
    Jeg fik det råd, at spise en stor spiseskefuld kommen. 10 min. efter var smerterne væk. Det var tarmkatar.
    Om det hjælper på dig ved jeg ikke, men det er da nemt at afprøve.
Log in eller Registrér for at kommentere.