Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hvor meget motion er normalt?

Redigeret 28 november, 2009, 15:39 i Motion
Hej
Er der nogle der ved hvor meget motion man kan lave, uden at det er overdrevent?
Jeg har en spiseforstyrrelse, så jeg ved ikke helt hvad der er normalt.
Jeg laver ca. 1,5 time til 2 timer forskelligt motion (styrketræning, aerobic, cykling, løb). Derudover går jeg ture på stranden med min hund. 1-1,5 time. Det gør jeg 5 dage om ugen, og i weekenden laver jeg lidt ekstra, men ikke så meget.
Jeg taber mig, men det kan jo også skyldes at jeg ikke spiser så meget.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke ekspert, men altså jeg tror at det normale nok er 1 - 1½ time tre gange om ugen, selvom det jo anbefales at dyrke motion 1 time om dagen.

    Men hvis du har en spiseforstyrrelse, får du vel også noget hjælp?
  • Indstillinger
    Det er ikke afgørende, hvad der er normalt. Det afgørende er, hvordan din krop reagerer på den fysiske aktivitet, du udsætter den for.

    Mængden af motion skal tilpasses, så der ikke opstår gener eller skader på kort eller længere sigt. Her spiller din krops evne til at restituere en væsentlig rolle. Der er mange faktorer relateret til træningen, som er med til at bestemme, om din krop kan nå at helbrede sig selv, inden den igen udsættes for træningsstimuli. Der er ingen generelle retningslinjer for dette. Men hvis det er et problem, anbefaler jeg, at du spørger din egen læge eller Netdoktor (ikke debatten).

    Du fortæller, at styrketræning er en del af din træning. Her er kroppens behov for hvile særligt stort. Du kan let udsætte din krop for for meget træning nu. På www.vikingworkout.dk er det forklaret, hvor mange gange om ugen og hvor længe man skal træne styrketræning.

    Jeg håber, du er kommet svaret nærmere.
Log in eller Registrér for at kommentere.