Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Balancen

Redigeret 26 januar, 2012, 03:09 i Sjældne sygdomme
Hej, først vil jeg lige sige at jeg ikke ved om mit indlæg bliver oprettet det rigtige sted, men vidste ikke hvor jeg ellers skulle gøre af det.

Jeg er en ung (synes jeg da selv) mand på 27 år. Jeg har igennem et år nu ca haft problemer med balancen. Eller det er i hvert fald hvis jeg selv skal sige det. Ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det ellers.

Når jeg går så er det som om mit ben (mest det højre) bliver helt stift. Og bare det et gå er et problem. Nogle gange svajer jeg lige eller slæber min fod henad vejen. Løb er der ikke noget af for det kan jeg ikke. Trapper er ikke bare sådan lige. Jeg føler mig mest tryk hvis jeg holder i gelænderet. Det er svært at forklare!

Jeg har ikke ømme led, eller ondt i hovedet eller føler mig træt eller noget i den dur.

Jeg har fra da jeg var en 6-7 år til jeg var 20-21 dyrket en masse idræt. Fodbold, håndbold, badminton og nogle andre ting, men det er der ikke noget af mere heller.

Det giver sig faktisk mest til udtryk når jeg har fået noget at alkohol. Så er det som om koblingen mellem det jeg gerne vil og det min ben gør helt væk, eller minimal i hvert fald. Selvom jeg er helt klar i hovedet så har jeg bare ikke styr over mine ben. Svaret er så at lade være med at drikke, men det giver sig jo også til udtryk når jeg er ædru. Bare ikke i samme omfang.

Jeg har været ved lægen med problemet tilbage i februar, men det er jo svært for lægen at stille en diagnose for det er jo ikke hver gang jeg går at det sker. Jeg tænker dog over det hver gang jeg går ud. Lægen sagde at det kunne være noget psykologisk. Hun anbefalede mig dog at lave nogle øvelser på et vippebræt eller cykle. På daværende tidspunkt havde jeg ikke nogen cykel så frem med vippebrættet. En måned efter ca købte jeg en cykel og cykler nu til og fra arbejdet hver dag. Jeg cykler endog i fritiden når tiden er til det.

Overvejer at tage til lægen igen, men hun kan nok stadig ikke gøre noget ved det. :(

Inden jeg bestiller tid vil jeg dog gerne lige høre om der er nogen herinde der har oplevet det samme eller hørt om det?

På forhånd tak,

PS. Håber det bare giver lidt mening det har eg har skrevet. Er svært at forklare!

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.