Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

MÆND

Redigeret 4 oktober, 2009, 06:34 i Incest og seksuelt misbrug
Sigende overskrift eller hvad?
Nå men jeg har nu været gift i 6 år.
Da vi fandt sammen min mand og jeg, fortalte jeg ham om min fortid med incest.
Det har virkeligt været svært for han da han har meget lyst til sex.
I perioder er han meget forstående i andre er han meget krævende.
Jeg har de sidste år gået til psykolog. De sidste par gange har vi mand været med fordi jeg håbede at han ville komme til at forstå hvordan jeg har det med sex.

Det har ligesom ikke hjulpet. Og nu har han bestemt at vi aldrig mere skal have sex, når jeg nu ikke vil. Det ville faktisk være ok hvis det ikke lige var for 2 store problemer:
1 vi vil gerne have børn.
2 han er hele tiden sur. fortæller at nu får han aldrig børn. og han skælder ud over alt her hjemme.

hvordan får jeg ham til at forstå at det er svært det her. og alle hans jeg vil det ikke gør det bedre.

Den bedste kommetar kom i dag. "Det kan ikke kun være på grund af incest at du er sådan her" Bingo så føler jeg mig endnu mere forkert :-(

Hjælp
Balder304

Kommentarer

  • Kære du...

    Hvor er det bare hårdt for dig lige nu. Jeg føler med dig.

    Det at din mand har sagt at I aldrig mere skal have sex - og så bagefter bebrejder dig at nu får han ingen børn hænger ikke sammen. Det er heller ikke holdbart at beslutte at nu skal man bare ikke have sex mere. Det ville da være bedre hvis han kunne forstå at det i en periode, kortere eller længere, ikke sker.

    Dårligt humør og ingen forståelse er ikke godt for din udvikling og bedring.

    Jeg synes det er positivt at han har været med til psykolog nogen gange - kan du ikke få ham mere med. Hvis ikke der er opbakning derhjemme - så er det godt nok en hård kamp du er i gang med - ellers så må du vælge ham fra - men det er jo heller ikke let - men måske det bedste hvis ikke han kan/vil ændre sig.

    Kærligt Ronja
  • Hej.
    Jeg kan læse i din mail at du har problemer med din mand, pga din incest.
    Jeg er en kvinde på 51 år, som selv har været udsat for incest.
    Jeg arbejder i dag frivilligt i www.incestramtevoksne.dk.
    Her har vi en mandlig mailrådgiver olli06@sol.dk, og en kvindelig mailrådgiver evadall@sol.dk, disse to kan man skrive til, og få svar inden for tre dage. Alle i foreningen er selv incestofrer, eller pårørende.
    Måske kan den mandlige mailrådgiver hjælpe dig med dine spørgsmål.
    Kig ind på vores hjemmeside, det er ganske gratis.
    Venlige hilsner og tanker fra Eva Dall
Log in eller Registrér for at kommentere.