Hjem Familieliv Bonusforældre

Hvordan får jeg ham til at tage sig mere af sit barn??

Redigeret 16 september, 2010, 13:29 i Bonusforældre
Hej.
Min kæreste har en datter på 2½ år, og når hun er her i weekenderne er det mig der står for at bade, give mad, skifte og lege med hende.
Han har ikke overskuddet til hende siger han når vi er nået til lørdag i de weekender hun er her.

Er der nogle som har et forslag eller flere til hvordan jeg kan få sagt til ham at jeg i bund og grund synes at det er for dårligt, samt få ham til at være der mere for hende.

Jeg holder ufattelig meget af hende men det kan ærlig talt ikke være rigtigt at jeg skal passe hans datter hver evig eneste gang hun er her mens han bare sidder og ser til.

HJÆLP er nok et udemærket ord til dette indlæg for ved ikke hvordan jeg skal formulere mig overfor ham med det, uden at han bliver sur eller fornærmet. Jeg har prøvet at nævne det for ham og ladet være med at være så meget på+ med hende men det hjalp ikke, det eneste der kom ud af det, var at han spurgte om jeg ikke ville hjælpe til mere.

I må meget gerne skrive hvis i har bare et eller andet som kan hjælpe mig, for er kørt godt træt i det

Kommentarer

  • Hejsa.

    Forstår din fustration og den er osse begrundet.
    Han tør ikke tage ansvar for sit barn. Dvs. sige at hvis du ikke var der skulle han ikke have forældremyndighed - da han jo ikke selv kan passe barnet!!
    Jeg ville som mor til barnet være meget utilfreds med at en anden kvinde skulle passe mit barn, når barnet havde "far" tid.

    Jeg vil foreslå, at du slet ikke er der, når han har børneweekend - i hvert fald i nogle måneder indtil han selv får opbygget et forhold til sit barn og lærer at tage sit ansvar! Det at være forælder indebærer osse pligter og arbejde som han ikke kan eller skal unddrage sig. Du kan evt. støde til i samværet nogle timer ad gangen, men kun for at være med til det sjove. Det er mit råd til dig.

    Hilsen Jannie.
  • Enig.
    Jeg synes at du skal fortælle ham (i god tid) at du skal på pigeweekend med veninderne, eller hvad du nu kan finde på, i en af hans børne-weekender.
    På den måde tvinger du ham op af stolen.
    Hvis du er heldig, opdager han, at hun faktisk er sød og sjov at være sammen med, og at han ikke behøver være bange for det.
    Er du uheldig, så bliver han mopset - men så synes jeg du bør overveje jeres forhold. Oprigtigt talt. Også selv om pigen er sød.
  • Hej Gizmo

    Du kan ikke lave om på ham. Når han ikke magter sin datter og ikke har lyst til at tage ansvar og være der for hende - så kan du ikke få ham til det.
    Men det er også klart, at når du er der og gør det for ham, så bliver det lettere for ham at lade være.

    Jeg tror ikke, du kan undgå konflikter med ham, hvis du slipper det ansvar, du har påtaget dig.
    Hvis I ikke kan tale om disse ting uden, at han går i forsvarsposition, så vil jeg foreslå nogle samtaler med en parterapeut.

    Jeg tænker på, at når han ikke er ansvarlig overfor sit eget barn, hvordan ligger det så med hans ansvarlighed på andre vigtige områder i livet? Er han også tilbøjelig til at overlade dig ansvaret for f.eks. økonomi, det huslige arbejde, Jeres sociale liv, kommunikation med andre, Jeres parforhold, hans velbefindende etc.?


    Hilsen Helene
Log in eller Registrér for at kommentere.