Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan ikke klare at kæresten tager i byen.

Redigeret 8 august, 2009, 11:54 i Angst
Hej alle.
jeg er de sidste par måneder begyndt at få det problem at jeg simpelthen ikke kan klare når min kæreste tager i byen. Dagen derpå, mest om aftenen, bliver jeg simpelthen så vred på ham. jeg kommer til at opføre mig så tarveligt overfor ham selvom det jo egentlig ikke er det jeg vil. Han har en gang været mig utro mens han var i byen, men har lovet at det aldrig sker igen. De første par gange han var i byen efter var der dog heller ikke nogle problemer.
Men nu kan jeg slet ikke styre mig selv, og kommer som sagt til at skrive nogle ret tarvelige ting til ham, når han ikke skriver til mig. jeg tror ikke på ham når han siger at han elsker mig, og jeg føler mig i det hele taget som et nervevrag.
håber at der er nogle som kan hjælpe mig

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du kan måske tage med ham i byen, for så bliver han måske mere.. betænksom :)
    du kan også give ham trusler med at hvis han tager i byen igen, slår du op. Det vil nok give ham en lærestreg.

    Jeg har ingen erfaring, så jeg håber ikke du bruger mine råd, men finder en god løsning.

    hel og lykke :)
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg kender situationen. I mit tidligere forhold havde jeg, som du, store problemer med at min kæreste gik i byen. Det udviklede sig på samme måde med, at han misbrugte min tillid, og jeg derpå havde svært ved at stole 100% på ham. Fredag og lørdag aften var forbundet med store humørsvingninger, ensomhed og passivitet.

    Jeg var sammen med min ekskæreste i fem år, og en af grundene til at vi gik fra hinanden var netop, at jeg ikke følte, jeg kunne stole på ham. Når tilliden først er brudt, er den nær umulig at genetablere. Tilliden er en af de mest essentielle faktorer, der skal til for at få et parforhold til at blive en succes. I mit nuværende forhold er gensidig ærlighed og tillid grundstenene.

    Mit råd må derfor være, at livet er for kort til et forhold uden tillid. Enten går du fra ham eller også får I, på en eller anden måde, genetableret tilliden. Sidstnævnte sker naturligvis ikke ved at du følger med ham i byen. Han skal kunne tage i byen, alene, lige så vel som du skal have den frihed.

    Hvis du er fast besluttet på at I skal blive sammen, så må du finde det i dig selv at stole på ham. Bestem dig for det. Og husk dig selv på at du stoler ham og at han elsker dig, hver dag, flere gange om dagen. Køb et armbånd, et billede, hvad som helst du kan have i din umiddelbare nærhed, der hele tiden minder dig om det. Og når han så går i byen, så sørg for at have en aftale eller lej en god film, forkæl dig selv, fokuser din opmærksomhed på dig selv og dit velvære, ikke på ham.

    Mange hilsner, Marie
Log in eller Registrér for at kommentere.