Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

hjælp

Redigeret 20 august, 2009, 16:26 i Skizofreni
MIn kæreste er skizofren, han er jordens dejligest menneske når han ikke har det skidt, , men han er holdt op for 3 uger siden med og tage de piller der gør han får ro på når han skal sove , og det kan jeg i den grad mærke , han selv siger det ikke er dem der gør det .men i går der havde jeg ikke fortjent sådan en døds sejler som ham og han havde planlagt hvornår han skulle fra jordens overflade , og jeg måtte ikke være så snu når jeg ville være sammen med sådan en,Jeg tænker eget sjældent over han er psykis syg, nå men nu har han fået sådan en selvdetrukktiv periode og jeg aner ikke meget om hvordan man skal forholdesig , for jeg ved jo ikke om han ikke gider mig mere eller om . jeg ved han er glad for mig og selv i forgårs skrev han er var ufattelig dejlig og nu ved jeg bare ikke hvor jeg står , jeg har í den grad brug for nogle råd ,fra andre der står i sammen sitation

hjælp fra en fortivlet

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke i din sitrution, men i hans..

    Først skal du vide og forstå at det han fortæller dig, ABSOLUT intet har med dig at gøre, tværtimod.. at han "tør" sige det til dig, betyder at han stoler på dig, hvis ikke ville han intet sige..

    Pungt 2. foreslå ham at blive indlagt i "en uges tid".. Han er jo syg, og har brug for behandling..

    Jeg kan ikke tælle alle de gange jeg selv er stoppet med min medicin, fordi "jeg ikke havde behov for det".. det er en periode som ALLE skizofrene gennemleve mange gange igennem deres sygdom.. Vi vil ikke indse at vi er syge..

    Jeg ved selv hvornår jeg skal herfra, det har jeg vist i mange år.. = sick..

    Du har valgt at forelske dig i en person der altid vil være syg, det skal du lære at leve med..

    Jeg vil foreslå at du NU og IDAG for ham indlagt, gå evt. ud på wc, og ring til vagtlægen, og yt til hvad de siger.. du er IKKE ond ved at gøre det, det vil KUN hjælpe ham.. Men prøv så vidt muligt at overtale ham til at i gør det frivilligt..

    Får du problemer med det, så må du meget gerne benytte mig, jeg er selv inden i en stabil periode.. Du kan fange mig på msn: a-mail@e-mail.dk, eller på mail via champ1@gmail.com

    Håber det kan hjælpe dig..
Log in eller Registrér for at kommentere.