Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvem ved det???

Redigeret 11 august, 2009, 15:52 i Endometriose
Hej

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle af jer kan svare på.
Jeg har fået fjernet livmoderen, begge æggeledere og den ene æggestok, men bliver med med at have smerter i lænd,balle og lår. Ved i om endometriosen stadig er aktiv når man har den ene æggestok tilbage, men ikke længere menstruere???

mvh/Bettina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg er ikke sikker, men jeg har endometriose i tarmen, så måske du også har det et andet sted uden at vide det? Er det undersøgt?

    karina
  • Indstillinger
    Hej igen

    Jeg har fået fjernet en endometriosecyste der sad fast på både tarm og livmoder. Lægen der fjernede den sagde at der sad en del arvæv på tarmen og at han ikke kunne fjerne det hele da han var bange for at beskadige tarmen. Har du ligende smerter?

    kh/Bettina
  • Indstillinger
    hej
    jeg fik beskadigt min tarm under en kikkertop. desværre. Førhen havde jeg smerter i maven , vidste ikke rigtigt at det var tarmen men det kunne jeg mærke da jeg nu har stomi og kan mærke at det er tarmen da den sidder et andet sted nu som følge af stomi. Jeg havde ondt under mens. og efterfølgende føltes det som forstoppelse. Smerterne var meget kraftige! Nu får jeg p-piller hele tiden og de hjælper på mig, var ellers stoppet med dem og det var der de fandt en cyste ved æggestokken som de prøvede at fjerne men desværre gik der hul på tarmen.

    karina
  • Indstillinger
    Hej

    Jeg har også fået fjernet livmoder og æggestokke uden det hjalp på mine smerter. Det jeg har fået af vide er at smerterne bl.a. kan komme fra arvæv.

    Jeg har idag fået fleksjob på grund af smerterne.

    GitteB
  • Indstillinger
    Hej GitteB

    Er dine smerter også konstante, nogle gang værre end andre gange? Sidde de også i balle og lår?

    kh/Bettina
Log in eller Registrér for at kommentere.