Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P piller i 7 dages pausen

Redigeret 18 juni, 2015, 05:54 i Prævention
Hejsa. Kan man have sex i 7 dages pausen inden man får sin mens uden at blive gravid ? Og hvor kan jeg læse noget om det på nettet ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej ...

    Jeg har hørt i the doctors, at man sagtens kan blive gravid i dette tidsrum og derfor bruge kondom hvis man ønsker samlege i 'pausen'.

    Dette skyldes at ens cyklus ikk er ens i alle måneder.

    Håber det var svar nok:-)
  • Indstillinger
    Har selv spurgt mig det samme, dengang jeg begyndte på piller.

    Hvis du tager p-piller regelmæssigt så virker de også i din p-pillefrie periode. Dette kan du også med garanti få bekræftet af din egen lægen ;-)

    Man tager p-piller i 21 dage og så holder man de 7 dages pause hvor menstruationen kommer og dette er også en sikker periode.

    Kan ikke forstille mig at man kan blive gravid der, det vil man i hvert fald høre om og selvfølgelig få af vide af lægen.

    Du kan spørger nogle af dine veninder eller evt nogle voksne(nu ved jeg ikke hvor gammel du er) eller ring til lægen for at være hel sikker.
  • Indstillinger
    Jeg tror det spørgmål er det oftest stillede - og besvarede - her på ND, og jeg synes simpelt hen, at det er for dårligt, at en så indlysende information øjensynligt ikke er at finde på p-pillepakningens indlægsseddel.

    Jeg vil derfor foreslå - ikke bare dig, men alle der tager p-piller - at kontakte det medicinalfirma, der har produceret det enkelte p-pillemærke, og bede dem sørge for at en tydelig information om, hvordan, hvorledes og hvornår p-piller beskytter mod graviditet, kommer til at stå på indlægssedlen. Jeg mener - det store flertal af kvinder, tager dem vel for at være beskyttet mod graviditet, så det burde da sige sig selv, at man således også skal informeres ordentligt.

    Medicinalfirmaets navn står gerne tydeligt på pakken og kontaktadresse i Danmark vil med stor sandsynlighed forefindes på indlægssedlen.
  • Indstillinger
    Hej, jeg har på et tidspunkt spurgt min læge om det, som sagde at man stadig er beskyttet imod graviditet i sin 7-dages pause, inden man få sin menstruation. Jeg er ikke sikker hvor man kan læse om det på nettet, men hvis du vil have det bekræftet, vil jeg råde dig til at kontakte din læge. Mange læger har email konsultationer, hvor du kan kontakte dem via email med de spørgsmål som du har, så skal de nok vejlede dig.

    Håber mit svar kan hjælpe dig lidt.

    Knus Julie
  • Indstillinger
    Helt enig med Lotte, hviklet også er en af grundende til at jeg har droppet pillerne. De forklar INTET i indlægget om produktet. Har læst en masse på nettet som bør stå i indlægget.
  • Indstillinger
    Min kæreste havde samme problemstilling - der mangler simpelthen i stor forklaring hvad der angår disse p-piller.


    Frederik
    Studerende
    blog: http://www.trovatten.dk ( i må gerne skrive hvis i har nogle opdateringer til den manglede information om p-piller) da jeg synes den er stærk problematisk og gerne vil følge op på den.
Log in eller Registrér for at kommentere.