Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

38 år og slidgigt i nakken.

Redigeret 5 august, 2009, 02:41 i Slidgigt
Jeg er 38 år og har desværre for nylig fået konstateret slidgigt i nakken.
Jeg søger egentlig gode tips til smerte lindring istedet for hele tiden at skulle spise smertestillende medicin ! Jeg tænker : hjælper fys, akupunktur, varme/kulde ? Er der nogen som har kendskab til speciel kost eller naturmedicin ?

Tak !

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Nette

    Det lyder ubehageligt. Men jeg er sikker på, at der kan gøres noget. Jeg bringer et link til den tidligere radiodoktor Carsten Vagn-Hansens råd mod slidgigt:

    http://www.dsgnet.dk/Sites/artsym/Slidgigt01.asp

    Jeg ved, at der er mange, der med stort held bruger Glucosamin, som Carsten Vagn-Hansen også omtaler. Carsten Vagn-Hansens artikel er helt fra 2003, og dengang var Glucosamin endnu ikke lovliggjort til mennesker, kun til heste. Det er derfor, at han skriver lidt underligt om Glucosamin. Nu om dage kan Glucosamin købes uden problemer, så vidt jeg har forstået.

    Jeg har selv haft store problemer med slidgigt i hænderne. Jeg gjorde to ting:

    • Jeg fik et mindre belastende arbejde
    • Jeg omlagde min kost, sådan at jeg fik mange sunde fedtstoffer og droppede margarine, billige olier og alle industrielt fremstillede produkter.

    Herefter forsvandt smerterne, og de hævede fingerled svandt ind til normal størrelse.

    Carsten Vagn-Hansen skriver mange ting, og man kan naturligvis godt blive lidt rundforvirret over alle de oplysninger. Men jeg er sikker på, at du kan plukke i det og finde noget, der vil hjælpe dig.

    Mange hilsner

    Kamelia
Log in eller Registrér for at kommentere.