Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

acne.. ahh nej :(

Redigeret 10 marts, 2010, 11:14 i Bumser
hej er en dreng på 16 år der har en smule problemer med acne.. dog er mit ikke vildt alvorligt igen.. men får det og det er mest omkring hagen og sådan.. har virkeligt brug for hjælp for det gir et kæmpe knæk i min selvtillid.. især svært i de her teenager år.. hvor man vil hamle sig op med andre drenge og sådan.. problemet er bare at min læge hav mig nogle Isotretinoin piller.. som jeg så skulle tage tog dem i en ca 3 uger men oplevede for mange bivirkninger.. og kender en del der har taget det der har ret tyndt hår og det kan aldrig gøres noget ved .. og det er en alm bivirkning. ved brug af de piller mit mål ved at tage dem var at blive flot. ikke at tabe hår.. en anden ting er jeg går meget op i kost fitnessog sådan og skalarbejde med sådan nåpr jeg blir ældre.. en af birvirkningerne var så at man kunne få knoglskørhed. ændring i knoglevækst, og en masse problemer i led og muskler, vil ikke risikere min fremtid.. : ( nu er jeg stoppet med pillerne og kan mærke der er en smule på vej men ik vildt meget dog er det acne.. og ikke bumser, og ville abre høre om nogle har erfaringer med andre ting ? mod acne altså creamer eller noget.. ville være en stor hjælp skal siges jeg har prøvet Tetracyklin eller noget. og de hjælp men dog ikke nok syns jeg.. så nogle der kan hjælpe mig.. ? :(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig!
    Faldt lige over din tråd, og jeg er for nylig gået igang med noget jeg har en good-feeling omkring..

    Jeg er ligesom dig, 16 år, dog en pige, og har siden jeg var omkrig 12 år haft problemer med bumser, urenheder, hudorme etc.. Altså har jeg i 4 år nu forsøgt mig med det det snart svarer til at være ALT! Jeg har prøvet en del kosmetologprodukter som har holdt det nede, men jeg har oplevet min acne fremtræde i forskellige grader. I nogle månder, da jeg var 14, forsvandt det faktisk helt, men kom så tilbage. Da jeg startede på gymnasie i sommers var det blevet så slemt, at det gik ud over min selvtillid også. Jeg har lidt meget under det psykisk, og pga mine dårlige oplevelser med alt muligt, har jeg været meget skeptisk over at gå til lægen, men for en måned siden var jeg villig til at gøre hvad som helst, og opsøgte min læge.

    Hun har givet mig et antibiotika, som hedder hexabotin. Bivirkningerne at dette er lidt kvalme og lidt maveknep, men det kommer kun nogle gange hos mig, og går meget hurtigt over igen, så jeg kan godt leve med det. Der findes mange forskellige slags antibiotika og andre former for kapsler. Det kommer jo an på hvilken grad din acne er. Men ihvertfald kan jeg se en synlig forskel her allerede på min 4. uge. Da jeg fik pillerne, anbefalede hun mig en gel til at smørre på om aftenen også, men jeg var stadig skeptisk overfor det. Igår tænkte jeg, at nu ville jeg opnå større effekt, så jeg ringede og fik min læge til at udskrive en recept til mig, på den gel hun havde anbefalet. Den hedder Redap gel, og jeg har været inde og læse en masse om andres erfaringer med den på nettet. Du kan bare google den, og desuden kan du også google Hexabotin, eller evt. søge på det herinde. Tror snart jeg ved alt hvad der er værd at vide om det (haha) overdrivelse fremmer forståelsen.. Men jeg synes helt sikkert du skal prøve det! Udover det, renser jeg min hud med Ole Henriksen - Aloe Vera Deep Cleanser hver morgen og aften, og bruger en let fugtighedscreme om morgenen, da jeg nu bruger Redap gelen om aftenen. Udover det får du lige et ekstra råd med på vejen. Hvis du drikker meget, hvilket jeg før i tiden gjorde, så skær ned på alkoholen til du har fået styr på din acne. Personligt drikker jeg kun et sted mellem en og to gange om måneden nu, og det har gjort en kæmpe forskel også! Bare et råd.

    Håber du kan bruge min respons til noget :-) held og lykke!
Log in eller Registrér for at kommentere.