Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er der galt med mig??

Redigeret 3 august, 2009, 14:32 i Åben debat om depression
Hej, jeg håber at det giver mening for nogen det jeg har skrevet..
Jeg er en pige på 19 år og jeg kan ikk finde ud a om jeg har en depression, så jeg håber at nogen kan hjælp mig..

For nogen måneder side begyndte jeg a føle mig meget ensom og trist, jeg gider ikk rigtig noget og har heller ikk overskud til det.
Jeg føler mig meget alene, selvom jeg ikk er det, det er faktik meget sjældent a jeg er alene, men når jeg er sammen med andre vil jeg geren være alene og når jeg er alene vil jeg gerne ha at der er nogen..
Jeg græder meget for tiden og når jeg på et tidspunkt ikk kan mere begynder jeg a skære i mig selv, ikke så meget kun lige nok til a jeg har noget andet a tænke på..
Jeg syntes heller ikk rigtig a mine venner virker som om de har lyst til a være sammen med mig, de siger selv a det ikk passer, men min 'bedste' veninde og ekskæreste, som jeg stadig har et godt forhold til, laver tit ting sammen og jeg kan ikk forstå hvorfor jeg ikk må være med..?
Det værest er at de lyver om det, hvis jeg skrive til en a dem mens de er sammen lyver de om hvad de laver..
Min bedste ven er efterhånden den enesate jeg rigtig kan være sammen med fordi han kan se på mig hvordan jeg har det uden a jeg selv skal sige noget..

Jeg sover heller ikk så godt om natten mere, jeg har ikk mareridt, jeg er bare ikk træt og jeg kan ikk li a der bliver helt stille omkring mig, så min fjernsyn er næsten hele tiden tændt..
Jeg er også begyndt a ha kvalme og mavekramper, det kommer lige pluseligt og blive ved en times tid og så forsvinder det igen, det sker et par gange om dagen..

Jeg har ikk overvejet selvmord, men hvis jeg er ude og køre sidder jeg tit og tænker på a det ikk ville være så slemt hvis bilen kører galt og jeg bliver slået ihjel, hvilke jo ikk er rigtigt..

Jeg håber virkelig a der er nogen der kan hjælpe mig..

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære musen..

    Da jeg læste dit indlæg var det som at læse det indlæg jeg selv lagde ind for kort tid siden..Jeg ved ikke hvor meget jeg kan hjælpe dig men jeg vil alligevel give et kort svar.
    Jeg er en pige på 21år og har i mange år haft mange af de ting du nævner, desværre har jeg aldrig sagt det til nogen før for nyligt..
    Hvis jeg sidder indenfor vil jeg være udenfor, men hvis jeg endelig bliver hevet i byen med nogle venner vil jeg gerne hjem og ligge mig under dynen. Jeg føler altid at jeg er i vejen og jeg kunne blive ved...Jeg er lige begyndt i behandling for depression og angst..
    Jeg kan selvfølgelig ikke fortælle dig om du lider af depression eller ej men jeg synes helt klart at du skal kontakte din læge og fortælle hvordan du har det! Det kan være utrolig svært men det er første skridt på vej mod et bedre liv og hvis du er bange for at fortælle hvordan du har det så print dit indlæg herinde ud og giv det til din læge så han kan læse det og få et indblik i din situation..Da jeg selv skulle bestille tid fortalte jeg sekretæren at jeg ville tjekkes for depression og det gjorde hun så min læge opmærksom på, det hjalp også mig utrolig meget..
    Jeg håber at du kunne bruge mit svar til noget selvom det er kort..og jeg håber at du kommer til lægen og får hjælp.

    Mvh. AnneMette
Log in eller Registrér for at kommentere.