Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kan rejer genfryses

lotte123lotte123
Redigeret 3 august, 2009, 16:14 i Sund kost
Ved egentlig ikke om det her er rette sted, men jeg prøver alligevel:

Jeg har netop tilberedt en dejlig fiskeret med bl.a rejer tilsat. I min "godhed" har jeg fået lavet en kæmpeportion, så der er til i morgen + en mindre portion til nedfrysning, men nu bliver jeg godt nok i tvivl, om det er en god ide?

Det drejer sig om en hjemmelavet fiskefars, hvor der så er tilsat nogle frosne rejer - hele molevitten har været i ovnen - det smagte skønt, men der er - som nævnt - alt for meget.

Jeg har naturligvis sat retten i køleskab - og det til fryseren er puttet i en boks, der lige står til afkøling i køleskabet, inden jeg om en times tid vil putte det i fryseren.

Ved nogen, om det der med de rejer er en dårlig ide??

På forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Lotte,

    Personligt er jeg enormt forsigtig med hensyn til den slags, jeg tør ingen chancer tage.
    Så vidt jeg er orienteret, så må fisk og skalddyr IKKE genfryses.
    Kød, der tages råt ud af fryseren, kan man dog godt genfryse, EFTER det er tilberedt.
    Så jeg synes I skal nyde din gode mad igen i morgen, hvor den endnu er frisk og kun har tilbragt tiden i køleskabet :0)

    Kh Pearl
  • Indstillinger
    Hej Lotte

    Det er rigtigt, at det ikke er nogen god ide at nedfryse (en ret med) optøede, tidligere frosne rejer.

    Men nu har denne ret jo været en tur i ovnen, efter at rejerne blev optøet første gang. Det må betyde, at eventuelle bakterier er blevet uskadeliggjort.

    Hvis jeg var dig, ville jeg derfor godt turde fryse retten og anvende den.

    Jeg er ellers tilhænger af, at made skal være så frisk som mulig. Men jeg hader at se god mad gå til spilde ...

    Mange hilsner

    Kamelia
  • Indstillinger
    Tusind tak for dette. Man hører så meget netop omkring rejer, at jeg lige blev lidt betænkelig.

    Jeg har jo omlagt vores kost, og så kommer der "et hav" af grøntsager i, og så blev portionen lige vel rigelig.

    Jeg har netop tilberedt osv., og fisken var frisk nok - det var bare rejerne, der var frosne og i øvrigt blev puttet frosne ned i retten og så direkte i ovnen - så jeg formoder alt er som det skal være.

    Igen - Tusind tak.

    mange hilsner Lotte
Log in eller Registrér for at kommentere.