Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

motion og hård puls.

Redigeret 1 august, 2009, 09:37 i Motion
Hejsa.- jes nok nogen der har set mine andre indlæg her inde, så starter lige med at sige jeg lider af angst så tænker meget over nogle dumme ting.
Men.. Jeg vil meget gerne igang med noget mere motion/træning men angsten lader stopper mig før jeg selv mener jeg er færdig. Mest af alt på grund af extrasystoler. (extraslag - Kan mærke dem som slag i brystet) Og de kommer mest når jeg laver nogen form for motion. Men det prøver jeg at komme mig mere mere over idet at jeg har fået at vide flere gange det er helt ufarligt. Men så er der en anden ting som jeg intet aner om. En hård puls? Pulsen bliver da selfølgelig hurtigere. Men at slagene kan ses på min t-shirt når jeg så sætter mig efter motion synes jeg er ubehageligt. Men det er måske så normalt som det kan være ? HAr næsten lige fået målt blodtryg og fik ordet "smukt" at vide så det er jo godt. Puls blev målt til 74 som vel er ok. (har selv målt den til presis 60 nogle morgener.) Så burde ikke være andet end angsten der brokker sig.

Men ja, er der en venlig sjæl der kan forklare om en Hård Puls er normalt?
Og muligvis så jeg har noget at gå efter- ens puls. Hvor hurtigt skal den falde igen og alt det?
Og hvis det har noget at sige, så motionen går mest ud på Sjip (da jeg synes det er hammer kædeligt at løbe og cykle uden grund.) Plus det får da puls op og kan mærkes i benene. Så bruger jeg en trænings bænk + håndvægte.

Så ja som sagt en motion guru der kan dele af sin viden så jeg kan komme ordenligt igang uden at skulle tænke på alle de dumme ting.
Log in eller Registrér for at kommentere.