Hjem Astma og allergi Allergi

røde knopper ved varme

Redigeret 5 september, 2011, 11:03 i Allergi
Jeg har et stort problem - jeg får røde knopper på hals, arme, bryst og mave, når jeg bliver varm, typisk ved fysisk arbejde og sport. De kommer indenfor 10-15 minutter og forsvinder igen efter ca. 2 timer. Jeg har fået nogle piller som hedder Xyzal, som tager kløen, men ikke pletterne.

Er der nogle som har samme problem, eller har haft lignende, så hører jeg gerne fra jer.

På forhånd tak.

Lars

Kommentarer

  • Ja, jeg har præcist det samme! Er også meget interesseret i at høre om nogen ved noget om det!

    kh
  • Hvor store er de røde knopper?
  • Jeg døjer så frygtelig med varmeallergi når jeg løber. Det udvikler sig som høfeber over hele kroppen forhøjninger/knopper på huden, og så klør det forfærdeligt. Min læge har sagt til mig at jeg skal tage nogle høfeber piller, men det vil jeg helst ikke (det hjælper heller ikke helt) Jeg har set en udsendelse på tv og jeg har tidligere læst noget på nettet som der blev kaldt løbechok, men jeg kan ikke finde det mere. Der nævnte man at man skulle undgå hvedemel, solsikkekerner og ferskner og en ting mere som jeg ikke kan huske i 4 timer inde man skulle ud at løbe, det har jeg prøvet og det virker. jeg får også en frygtelig høj puls når jeg erfaldet til ro, men det kommer måske fordi jeg tager en høfeberpille når jeg opdager efter en løbetur at jeg får det.

    AK
  • Hej. jeg har de samme symptomer, får røde knopper hvis jeg pludselig får det varmt.

    jeg har haft dette problem i flere år og det er kun blevet slemmere og slemmer.
    jeg har følgende symptomer.

    - får det ekstrem dårligt efter samlej, og det vare ved fra 1 uge til flere uger før symptomerne forsvinder.
    - jeg får mange mave problemer, som oppusted mave, diarre, smerter. men mave problemerne er ikke så slemme.
    - jeg får konstant lyst til at nyse og det føles rigtig godt når jeg så endelig nyser. hvilke jeg har meget svært ved nogle gange. en mystig måde er at spise mig mæt og efterfølgende drikke en masse vand hjælper.
    - jeg har i mange år fået chok , hvor hele min krop pludselig ryster når jeg skal falde i søvn. det gør min krop en gang imellem.
    - plus røde knopper ved temperatur stigninger i kroppen
    - mavesyre, sure opstød
    - træt hele tiden
    - bleg i ansigtet


    De ovennævnte symptomer tyder på allergi, jeg er så blevet henvist til en allergi læge for 3-4 måneder siden. Lægen anbefalede antihistaminer, prøvede 3 forskellige antihistaminer, først Aerius 5 mg, så Mildin 10 mg også efterfølgende nefoxef 180 mg.

    Virkningerne på medicinen var således. I starten hjalp Aerius, men efter 1 ½ måned så forsvandt virkningen. og lysten til at nyse forsvandt ikke, Nefoxef kunne jeg slette ikke mærke en foskel og Mildin gjorde jeg konstant var træt og lysten til at nyse blevet slemmere.

    Så er der nogle derude som kan hjælpe, muligvis har disse samme symptomer eller en forklaring på hvad det muligvis kan være hvis det ikke er allergi.???
Log in eller Registrér for at kommentere.