Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gider ikke bløde mere:(

Redigeret 9 august, 2009, 10:37 i Endometriose
Jeg blev opereret for 1 1/2 år siden for endo og har været plaget af gener lige siden. Nogle gange tænker jeg om det var bedre med smerter i forbindelse med mens eller om det virkelig var en fordel at blive opereret?? Nå men for at gøre det kort, så har jeg ligesom mange af jer andre været igennem hele møllen med p piller, hormon behandling og nu hormon spiral. Hormon behandling vil jeg ALDRIG tilbyde min krop igen for aldrig har jeg været så meget ude af balance og jeg var tæt på at bryde sammen, dog hjalp det på mine blødninger som stoppede, men jeg havde desværre stadig smerter ved sex. Nu er jeg snart henne ved at kunne fejre min hormon spiral med 1 år og har egentlig været godt tilfreds med den på trods af plet blødninger i starten men det var man forberedt på. Men nu snart et år henne i denne behandling er jeg tæt på at knække sammen igen og ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere. Jeg har siden maj stort set blødt hver eller hveranden dag, nogle gange bare pletblødning eller også rigtig blod. Det stopper som regel samme dag, men kommer så dagen efter igen og jeg har været nødsaget til at gå med bind hver eneste dag for jeg ved aldrig hvad der sker. Jeg lagde mærke til i starten af sommeren et det ofte kom når jeg lavede sport, cyklede på arbejde eller gik op/ned af mange trapper - underligt. Men det værste er at min kæreste og jeg´s sexliv har været total på standby for jeg bløder konstant og hvis vi lige tror der ikke er noget, så begynder det bare under sex hvilket ikke er særlig lækkert. Er der andre som kender til det her i forbindelse med spiral for jeg har ikke lavet andet end at være psykisk nede over det og jeg priser mig bare lykkelig for at have en forstående kæreste, men hvor længe skal jeg også byde ham dette?? Føler mig ikke særlig attraktiv og ikke særlig indbydende og det bryder min allerede skrantende selvtillid, så jeg må have hjælp nu... Jeg har snakket med Skejby som ville skaffe en tid her i August for jeg vil bare ha styr på mit underliv, men indtil da sagde de bare jeg skulle holde pause med p piller i 5 dage. Øh ja det har jeg ligesom gjort flere gange for at se om det hjalp men jeg bløder bare videre...

Tak for alle de gode indlæg på debatten - rart der er nogle at snakke med om det her.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Føler med dig har været gennem lignende.
    Jeg har oplevet for et halvt års tids siden af jeg blødte i tre måneder i træk.
    Hvor som du skriver kommer sex livet lidt på standby :(.
    Jeg var også hos mi læge som sagde alt var fint da jeg fik lavet en gynækologisk undersøgelse hos ham.
    Men jeg stoppede ikke med af bløde. Jeg bedte så tilsidst min læge om en henvisning til en gynækolog.
    Som tog en masse prøver og fandt så tilsidst en muskelknude i mit underliv.
    Som var årsagen til jeg blødte. Jeg fik den opererat den ud. Var hjemme i en to ugers tid hvor jeg ikke måtte arbejde.
    Og efter det gik det i sig selv og mit underliv og menstration blev normal.
    S*å mit råd til dig ville være og spørge en gynækolog til råds om det evt kunne være det!!.
    For jeg føler med dig 100% forstår hvor svært det er. :):)

    Håber det kunne hjælpe lidt.
Log in eller Registrér for at kommentere.