Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mens ....

Redigeret 30 juli, 2009, 04:13 i PMS og menstruation
Hej.
Hvordan gør i hvis i har en ny kæreste og når i så får mens? På med bindet om natten og ellers tamponer om dagen? Bryder mig selv ikke så meget om at ha bind på, måske jeg sys det er en lille smule pinligt hvis han hører det eller mærker/ser det? Er det bare mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Sødeste,

    Med mindre din kæreste netop er landet fra en hel anden planet, så ved han altså godt at piger/kvinder får menstruation en gang om måneden, så det aller nemmeste er simpelt hen at sige til ham, at nu har du altså fået din menstruation, og så ellers bruge, hvad du plejer at bruge af bind/tamponer.

    Du skal se, det vil han sagtens kunne forstå, og hvis han bliver fornærmet over, at du så måske ikke lige har lyst til sex i disse dage - det er ikke alle, der synes sex er så rart mens man bløder, - ja, så er han ikke noget for dig, for så ser han dig kun som en, man kan dyrke sex med. Næh- I kan bruge de dage til at hygge jer sammen med andre ting.

    Det er som ikke så svært, men jeg kan da godt se, at du lige synes, det er lidt underligt - jeg går ud fra, at du er ret ung og lige skal lære at menstruation er en hel naturlig del af det at være blevet kvinde, og der altså slet ikke er noget pinligt ved det.
Log in eller Registrér for at kommentere.