Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Endometriose og blødt i 7 uger!! Nogen erfaringer??

Redigeret 9 september, 2010, 16:02 i Endometriose
Hejsa
Jeg blev for ca. 2 år siden operet for endometriose og derefter sat i non-stop p-pille behandling og det er faktisk gået godt nok indtil for et par måneder siden. Det sidste stykke tid er der kun gået ca, 1½ mdr. mellem mine menstruationer til trods for den non stop p-pille behandling og sidste gang jeg fik den var d. 10 juni og nu blødt siden det, selvom jeg tager mine p-piller hver dag. Har været ved læge som undersøgte mig og sagde at alt så fint ud, så nu har vi aftalt at hvis jeg satdig bløder om 10 dage bliver jeg henvist til skejby eller gynækolog. Er der har der har prøvet noget lignende er lidt i vildrede, da jeg på ingen måde synes det virker normalt.

på forhånd tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    har også oplevet at kroppen ligesom gerne vil af med noget, så måske skal du stoppe med p.piller i en uge hvis du kan tåle det? Jeg stoppede en uge, havde det frygteligt pga af endo, men så startede jeg op på ny og så stoppede blødningen igen. Det er som om kroppen skal af med det en gang imellem selv om man er på pillerne non stop!

    karina
  • Indstillinger
    Tak for dit svar...

    Jeg har prøvet at stoppe i 4 dage uden nogen virkning. Blev undersøgt af min læge i sidste uge og han sagde alt så normalt ud. Nu har jeg så lige snakket med ham igen og han har henvist mig til skejby, så nu jeg vente og se hvad de siger....
  • Indstillinger
    hej

    de gange jeg har pletblødt har jeg holdt pause i 7 dage ligesom hvis man tager p-piller normalt, problemet er så bare at jeg får de endometriose smerter når jeg ikke tager pillerne, og det er godt nok ikke rart! Når man så vender tilbage til pillerne går der yderligere nogle dage evt uge før det bliver normalt, men det er bare ikke rart at gå og have det sådan for man skal jo helst ikke have ondt mere. Jeg har endometriose i tarmen.

    mvh karina
  • Indstillinger
    Hej... Jeg har netop læst dit indlæg. Jeg er opereret for endo 6 gange, og har oplevet at bløde længe perioder. Er blot nysgerrig efter hvordan det er gået dig siden? Håber du havde god oplevelse med Skejby, det har jeg haft hver gang.

    Venligst Lotte
  • Indstillinger
    Hejsa.
    Kan se det er noget tid siden der blev spurgt til hvordan det er gået siden sidst og vil så forsæge at fortælle hvad der er sket, men der er sket meget;-/
    Jeg var på Skkejby i okt. 09 for at få undersøgt hvorfor jeg havde blødt i 4½ mdr. De undersøgte mig og tod celleprøver. Ved scanningen troede de jeg havde en muskelkrude, så fik også lavet en vandscanning- meget mærkelig fornemmelse. heldigvis var der ingenting galt, så de mente det var hormonelt. jeg blevet derfor sat i supplerende behandling med minipiller oveni mine p-piller. Det fik heldigvis blødningerne til at stoppe, så det var skønt. Min celle prøve duede desværre ikke pga. blod tror jeg, så skulle have taget en ny i jan 2010. Da jeg så fik taget den sagde min egen læge at jeg ikke måtte fortsætte mere end 3 mdr på begge piller, så jeg stoppede igen men minipiller og det gik heldigvis godt. Desværre fik jeg dårligt nyt på min celleprøve, som viste atypiske celler og jeg skulle endnu engang på skejby og undersøges nærmere for det. blødningen blev stadig væk så det var rart, men nu havde jeg så noget nyt at bekymre mig om. Kom til undersøgelse for forandringerne og de viste desvæære at der avr tale om svære forandringer så fik en kegle operation i maj 2010. den gik godt og da det var noget tid siden jeg havde haft mens, planlagde jeg den i forbindelse med operationen, når jeg nu alligevel skulle have smerter og være sygemeldt;-) man har vel lov at være praktisk;-) Efter operationen hgik der så desværre ged i blædningerne igen. jeg fik mens 3 gange med 3 uger i mellem og sidste gang var i start juli, hvor jeg så stadig bløder nu. Var på skejby igen i onsdag for at blive undersøgt endnu engang for blødninger og er igen på både minipiller og p-piller. Nu håber jeg det hjælper igen denne gang og må gerne fortsætte i længere tid siger lægen derude. Hvis ikke det gør det, skulle jeg i en periode i kunstig overgangslader....´hmm.. det var så min lille opdatering, så må vi se om der er nogen der læser den;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.