Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad er et debatforum?

lotte123lotte123
Redigeret 29 juli, 2009, 07:49 i Prævention
Jeg er kommet en hel del i tvivl. Lumse123 har en tråd, der hedder ”skal man holde pause fra p-pillerne?”, og jeg er kommet med et par bidrag til denne debat, men Lumse123 har bedt mig om ikke at komme med flere, hvilket jeg i øvrigt heller ikke havde tænkt mig, da jeg ikke havde mere at byde ind med.

Jeg tror desvære at nogen fuldstændig misforstår, hvad et debatforum overhovedet er, og jeg er da kommet i tvivl, om det måske er mig, der har misforstået det hele?

Jeg opfatter et debatforum som et sted, hvor man kan diskutere givne emner, komme med forslag, ideer, følelser, holdninger eller erfaringer. Hvis man vil have faglige svar, bør man da henvende sig til enten fagfolk, eller en brevkasse, der betjenes af sådanne.

I NetDoktors betingelser står faktisk ret klart, at man ikke må udgive sig for at være en sundhedsfaglig person, hvilket vel tydeligt skulle indikere, at det her netop er et debatforum for lægfolk???

Jeg synes faktisk jeg ret tit opfatter at brugere netop tror, at de kan stille et spørgsmål og få et svar, og så er det det. Og det er naturligvis også ret utænkeligt at lige melde tilbage, om man kunne bruge eller ikke bruge det man har fået som reaktion på sit oplæg. Det er der godt nok ikke mange, der gør, og de få, der gør det, gør i hvert fald mig meget glad, også selv om man måske ikke er enig. Jeg mener sådan set ikke, man behøver at være enige i en debat – det er er vel ikke den dybere mening?

Jeg har meget svært ved at forstå, at man i en debat, der hedder ”skal man holde pause fra p-piller?” ikke må debattere emnet ???

Er det mig, der helt har misforstået, hvad et debatforum er??? Og hvis det er, er der så nogen, der vil forklare mig, hvad det så er??
Log in eller Registrér for at kommentere.