Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Socialangst

Redigeret 31 august, 2009, 11:44 i Angst
Hej jeg er en pige på 18 år der har socialangst. jeg søger nogle andre jeg kan dele det med, for dem som bare har det godt og sådan, forstår det slet ikke. de siger godt nok 'jeg forstår' men inderst inde ved de jo slet ikke hvad fanden det er de snakker med en om. jeg har det ikke særlig godt psykisk, da min angst virkelig går mig på! det ødelægger rigtig meget for mig. og en pige på 18, burde kunne tage i byen med sine venner og hygge sig. men somsagt det kan jeg ikke, jeg bliver utilpas af og være nogle steder hvor der er mange mennesker. og ja til fester, er der self mange mennesker. jeg vil meget gerne, hvis der er nogen der vil tale om deres angst osv. har gået til psykolog i et halvt år. og føler ikke rigtig det har hjulpet mig. så ved snart ikke hvad jeg skal gøre mere? please skriv ..

mvh louise.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg forstår godt hvordan du har det. Jeg selv har også det dårligt når jeg er i eet rum med masser af mennesker. Jeg har det især dårligt hvis jeg får opmærksomhed....når alle retter deres øjne på mig. Jeg får det dårligt fordi jeg ved at jeg bliver rød i hovedet. Jeg har haft det sådan i mange år og jeg kan næsten ikke huske hvornår jeg begyndte at have det sådan...tror det kom fra barndommen af.
    Men når jeg er sammen med nogle af mine bedste venner så er jeg tryg og jeg kan godt tage til fester men gemmer mig som regel blandt mine venner, hvilket egentlig er fint nok.
    Jeg synes faktisk at det skulle tage ud med nogle af dine bedste venner og det gør ikke noget at de ikke har det som du har det. Jeg har nemlig selv erfaret at hvis jeg sidder med venner der er bange ligesom mig så sidder vi bare i et hjørne hele aftenen og det hjælper jo på ingenting. Jeg tror klart at du skal udfordre dig selv lidt ad gangen. Og så prøve at acceptere at du er som du er.
  • Indstillinger
    Hej Louise.
    Kan du sætte en finger på noget bestemt, der giver dig din angst for at være sammen med fremmede mennesker? Er det noget selvtillids-relateret som fx. udseende, personlighed, udstråling, stemme, tøj, penge osv?

    Mvh
  • Indstillinger
    jeg har fundet ud af jeg ikke skal presse mig ud i sådanne situautioner. det er kun gået galt. men find mig på facebook, så kan vi evt skrive videre der. for har brug for at kommei kontakt med nogen der har det på samme måde som mig.

    chris: det skyldes et overgreb jeg blev udsat for som 15 årig .
  • Indstillinger
    Hej Louise

    Jeg kender en hel del til det med socialfobi og angst, har selv levet med det i 31 år, hvor jeg har kommet med den ene undskyldning efter den anden for at slippe for fester, fødselsdage m.m

    Jeg skal nu til at starte i en angst-gruppe på Bispebjerg Psykoterapeutisk center, hvor der går mange unge mennesker som dig, der har det svært i hverdagen. Jeg er sikker på at det ville hjælpe dig en hel del, at komme i en gruppe af ligesindet mennesker, som ved hvad de snakker om, da de selv kender følelsen af andres misforståelser, erkendelser om ens person pga at de ikke kender til historien bag ens socialfobi eller angst.

    Så jeg ville da prøve at snakke med min læge/psykolog om det ikke var en mulighed. I sådan en gruppe vil du også blive eksponeret for de ting man bestemt ikke er glad for, men heldigvis under kontrolleret forhold.

    Ønsker dig held og lykke fremover :)
Log in eller Registrér for at kommentere.