Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp med symptomer..

Redigeret 28 juli, 2009, 02:09 i Åben debat for kvinder
Jeg har i den sidste måned været utrolig syg. Det hele startede med at jeg fik vejrtrækningsproblemer, og blev hentet af en ambulance, fordi jeg begyndte at hyperventilerer. På sygehuset sagde de at der ikke var noget galt med mine luftveje og at ilten cirkulerede fint rundt i mit blod, og at der ikke var noget jeg skulle være bange for.

Men jeg er fortsat syg, nu på en hel måned,
med vejrtrækningsproblemer, træthed, synsbesvær (At det hele er sløret og at jeg ikke kan fokusere ordentliggt), konstant hovedpine (som ikke forsvinder ved tag af piller), følelsesløshed i venstre arm (kan godt bevæge den, men har svært ved at mærke den), trykken for brystet og ørene og konstant svimmelhed

- og der er ikke nogen som kan forklare mig hvad jeg fejler - så ville høre om der var nogle som kunne hjælpe mig, om i selv har haft lignende symptomer eller i kender nogen som har haft det sådan!
På forhånd tak

- Linnea

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Linnea

    Hvis jeg var dig, ville jeg bede min læge tage nogle blodprøver for at undersøge blodprocenten og tjekke, om der mangler vigtige vitaminer eller mineraler.

    Jeg oplevede selv i mange år svimmelhed, træthed, hjertebanken og åndenød. Jeg kunne ikke få hjælp fra lægen, som især var optaget af at fortælle mig, at det, jeg oplevede, var ufarligt, og at det nok var psykisk betinget.

    Flere år senere viste det sig, at mine problemer skyldtes jernmangel. Da jeg begyndte at tage jernpiller, forsvandt de ubehagelige symptomer.

    I følgende link kan du se, at symptomerne på jernmangel bl.a. kan være træthed, svimmelhed, hjertebanken, hovedpine og åndenød:

    http://www.netdoktor.dk/vitaminer/jern.htm

    Selv om meget tyder på jernmangel, vil jeg alligevel anbefale dig at blive tjekket for andre næringsstofmangler også. Det er vigtigt, at du bliver undersøgt for alle de næringsstofmangler, som en almindelig praktiserende læge kan undersøge for. Mange mennesker har D-vitamin-mangel eller B-12-vitaminmangel, hvilket også kan give mange ubehagelige symptomer.

    De af dine symptomer, som ikke umiddelbart kan tilskrives mangel på jern eller andre vigtige ting, kan skyldes din frygt for, at du fejler noget alvorligt. Det er klart, at man bliver bange, når man har det så skidt.

    Problemet er, at lægerne ofte affejer hele problematikken som angst. Lægerne påstår gerne, at den tilstand, som du oplever, er ganske ufarlig. Og selv om lægerne da kan have ret i, at jernmangel eller vitaminmangel som regel ikke er så alvorligt, at det bliver livsfarligt, så er det alligevel ekstremt vigtigt at blive undersøgt og få kompenseret for manglerne. Jeg forstår virkelig ikke, at lægerne tager så let på den slags.

    God bedring og mange hilsner

    Kamelia
Log in eller Registrér for at kommentere.