Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Evt en lille opmuntring :)

Redigeret 24 august, 2009, 01:51 i Endometriose
Hej alle!

Jeg led af stærke smerter i lang tid, og var dagligt på morfinpræparater. For et år siden blev jeg så opereret, og for at gøre en lang historie kort, blev det bedre. Det tog tid, og man måtte væbne sig med tålmodighed.
Dog fulgte der også alt det psykiske med, og jeg fik konstateret en depression i oktober sidste år. Jeg startede med at gå til psykolog, men dette hjalp ikke tilstrækkelig. Så fik jeg medicin. Fik det stort set kun værre og havde ikke lyst til at leve. Lige inden jul blev jeg så sygemeldt i en måned, fik anden antidepressiva og sat op i dosis.
Mange ting var skyld i min "nedtur", men endo'en har også haft en finger med i spillet. Jeg kunne ikke udholde tanken om muligvis ikke at kunne få børn - eller at det skulle blive en kamp for mig. Det tærede på energien og liivsglæden.

MEN! Nu er det sket. Jeg fik taget min hormonspiral ud i marts og allerede en måned efter var jeg gravid. Jeg er nu tolv uger henne, og har aldrig haft det bedre i underlivet. Det har helt klart også hjulpet på humøret - som om en stor sort sky forsvandt fra mit hoved.

Jeg er overbevist om at der er mange som mig, der også går med de bekymringer. Jeg ved at jeg har været utrolig heldig, men vil bare fortælle min historie, for at fortælle at der er håb forude og man ikke behøver at tage sorgerne på forskud - selvom det er en grim sygdom!

God bedring til jer alle.

KH Mette

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.