Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Nervøs for graviditet

Redigeret 22 februar, 2010, 11:07 i PMS og menstruation
Hei jeg er en pige på 16 der har det der med uregelmæssige menstruation der kan tage op til 5 uger i mellem
min sidste menstruation var den 19 juni og jeg har haft sex med en ubeskyttet men han fik ikk udløsning da jg blev for bange og ville stoppe...
jeg lider af søvnproblemer og nervøsitet ...er tit deprimeret og sådan og nu tænker jeg også om jeg er blevet gravid..

Jg tør intet sige til mine forældre og tør ikk snakke med lægne eller købe graviditets test...

please svare...er vildt bange :'(
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    jeg føler hele tiden at min menstruation begynder...fordi det føles som om de tløber nede fra min vigina...men jeg rører eller kigge men der er slet intet...
    og jeg sveder ikke dernede
  • Indstillinger
    nogen deer vil svare
  • Indstillinger
    Nervøsitet for graviditet kan i sig selv godt få menstruation til at lade vente på sig, men gå dog hen og køb en graviditetest, så du kan blive afklaret - det er ikke farligt at købe en sådan, og der er sikkert heller ikke nogen, der vil lægge mærke til det.

    Jeg kan ikke fortælle dig, om du er blevet gravid eller ej - og det er der sikkert heller ikke andre her på debatten, der kan, så derfor er du altså nødt til at lige gøre noget selv. Du har dog nu lært, at du skal bruge kondom - hver gang, ikke?

    Hvis det nu er gået galt og du er blevet gravid, så er det altså en alt, alt for stor ting at gå med alene - hvorfor du er nødt til at gå til læge og få talt med dine forældre, det er nogle ret så voldsomme beslutninger for dit liv, der skal tages, og det kan du slet ikke magte alene, men lad os nu håbe, at det ikke er gået galt.

    Pøj, pøj med dig - og meld lige tilbage, hvad enten det nu er det ene eller det andet, vil du ikke være så venlig??
  • Indstillinger
    jeg har fået min menstruation i dag...
  • Indstillinger
    Det var godt, og tak fordi du meldte tilbage.
  • Indstillinger
    Hej. Jeg har haft en sygdom i 2 år som har forudsaget at min mentruation stoppede. Jeg fik min første menstuation, efter sygdommen, for godt 2 måneder siden(29 maj), og jeg skulle have haft min 3. gangs menstruation her mellem den 29 Juli og 1 August, men har stadig ikke fået det. Jeg har været i seng med min kæreste, og det var beskyttet sex(han havde kondom på), men der er jo en chance for at det er sprunget...
    Nu vil jeg bare høre: Når min menstruation kun lige er startet for lidt over 2 måneder siden, kan den så godt være en del uregelmæssig, eller er det for mange dages udeblivelse, til at det er det? Er jeg måske gravid? Hvad anbefaler i?
  • Indstillinger
    Med så kort tid, kan den sagtens være uregelmæssig - der kan være mange årsager, men hvis din forventede menstruation skulle være nu, så er der vel ikke noget forgjort i, at du lige tager et graviditetstest for at få denne sandsynlighed belyst.

    I øvrigt er det vel en meget god ide,- sådan bare rutinemæssigt - at checke sit kondom efter samleje?

    Jeg kan naturligvis ikke ane det, men jeg tror nu ikke, du er blevet gravid.

    Pøj med det hele.
  • Indstillinger
    Hej.
    Jeg har igennem nu 3 mdr. skrevet mine dage for menstruationer ned, og de kommer med ca. 29 dages mellemrum.
    Jeg havde sex med min kæreste uden kondom (dumme mig!!) i fredags, hvor det da ville være 27 dage siden min menstruation, og forventede derfor at få den enten i lørdags eller i går.. Nu er det så mandag, og den seneste dag for mig at tage en fortrydelsespille. Men hvad er chancerne for, at jeg skulle være gravid, og ville en fortrydelsespille overhovedet fungere optimalt, når der er gået så lang tid efter det ubeskyttede samleje?
    Min menstruation er vel (forhåbentlig!!) bare forsinket, men ville egentlig bare høre, om nogle af jer havde et godt råd? Skal jeg tage fortrydelsespillen, selvom det næsten er 63 timer siden, jeg dyrkede ubeskyttet sex, eller skal jeg vente og se, om min menstruation ikke bare er blevet skræmt væk af mit stress?

    Mvh den ubetænksomme..
  • Indstillinger
    Risiko fra graviditet så sent i cyklus er ikke ret stor, men den ER der, som den altid er, hvis man har ubeskyttet sex. Jeg går ud fra, du er ret ung, og det er i de unge år, man er mest fertil.

    Jeg vil dog mene at stressfaktoren nok er den overvejende sandsynlighed, og at din menstruation nok kommer en af dagene. Prøv om du kan slappe lidt af, så kommer den nok - og så husk ellers det kondom - hver gang.
  • Indstillinger
    Heej jeg er en pige på 15 som har haft ubeskyttet sex med min kæreste. Jeg er virkelig bange for at jeg er blevet gravid. Er det normalt at ens menstruation kan være lidt uregelmæssig, jeg regner med at jeg burde have fået min menstruation for et par dage siden, men jeg plejer egentlig ikke at have så meget styr på det. Jeg har mange gange haft ubeskyttet sex med min kæreste, men der er aldrig sket det at jeg er blevet gravid, men denne gang er jeg i tvivl. Jeg er mega nervøs og vil meget gerne have hurtigt svar. Hilsen Pigen på 15 :(
Log in eller Registrér for at kommentere.