Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Befrugtning ved pletblødning?

Redigeret 26 juli, 2009, 15:05 i Snart gravid
Hejsa,

Jeg oplever til tider at det bløder under samleje og tænker om det er muligt for sædcellerne at overleve, og derved befrugte ægget ved ægløsning, når det bløder samtidigt. Er der mon nogen der kender svaret på det?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Med mindre I går ret så hårdt til værks, så burde det altså ikke bløde ved samleje, så måske du skulle prøve at få undersøgt, hvorfor du gør det?

    Mht. om sædceller kan overleve lidt blod, så vil jeg bestemt mene, at hvis sædceller var så sarte at nogle dråber blod ville aflive dem, så var der garateret for længt opfundet en præventionsmetode, hvor det indgik, så du skal bestemt ikke regne med at du ikke kan blive gravid, selv om der kommer lidt blod, med mindre det er under menstraution, hvor risikoen er så lille, at man ikke behøver at regne med den.
  • Indstillinger
    Du har som altid et meget markant svar på et indlæg. Selvfølgelig er jeg blevet undersøgt for hvorfor det bløder, men efter undersøgelse i alle ender og kanter kan de ikke komme med et svar. Og jeg er godt klar over at jeg ikke skal satse på en evt. blødning som en form for præventition. Så blank er jeg skam heller ikke. Jeg vil gerne være gravid og derfor dette spørgsmål hvor jeg havde håbet på et fagligt fornuftigt svar.
  • Indstillinger
    Jeg kommer ikke med færdige svar – det her er et debatforum, men jeg forsøger at komme med bud og forslag.

    Jeg beklager, men jeg hæfter mig i grunden aldrig ved, hvad man ”hedder” her på ND, og derfor har jeg ikke bemærket, at du eventuelt i et andet indlæg har beskrevet, at du er undersøgt for denne pletblødning, og heller ikke at det skulle handle om, at du gerne vil være gravid. Undskyld, men hvordan forventer du dog at eventuelle læsere uden videre skal vide det?

    Du spørger egentlig ret konkret om citat: ..det er muligt for sædcellerne at overleve, og derved befrugte ægget ved ægløsning, når det bløder samtidigt.” Undskyld, men jeg opfattede det rent faktisk som et spørgsmål, du ikke kendte svaret på, og mener egentlig jeg gav mit bud både venligt, høfligt og egentligt da også fornuftigt. Jeg fandt da dit spørgsmål interesssant nok.

    Jeg er så naiv at jeg faktisk opfattede, at du spurgte, fordi du ikke vidste det.

    Hvis du ønsker faglige svar – vil jeg foreslå dig at kontakte fagfolk.
  • Indstillinger
    Hvis det drejer sig om pletblødning pga små rifter, skulle du ikke have nogen problemer. Sæd er rimelig sej livet og på vej op mod livmoderen møder det mange andre forhindringer. Skulle dine blødninger derimod skyldes hormonforændringer, celleforandringer mv kan det blive et problem. Håber at du blev klogere:-)
Log in eller Registrér for at kommentere.