Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fugt i fuen

Redigeret 26 juli, 2009, 17:10 i Kvindelige sexproblemer
Er der nogen der kender nogle gode fødevare eller måske noget naturmedicin der kan gøre én lidt mere fugtig forneden?
for har haft lidt problemer med fugtbalancen på det sidste (ca. et halvt år). er der nogen der har erfaring med at man bliver tør ved for meget sex? bliver nemlig slet ikke våd når jeg har lyst og vi er nødt til at bruge glidecreme, synes bare det virker lidt uoptimalt.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Udfra det du skriver om naturmedicin ,går jeg ikke ud fra, at du ønsker Vagifem, der er østrogenmiddel man får hos lægen?

    En anden mulighed som bruges , er Vivag female intimate.
    Dette er uden homoner og parabener.
    Det holder i flere timer og er altså ikke en glidecreme. Fåes på apoteket!

    Må understrege at jeg ikke ved hvor godt det virker, men overvejer selv at købe det, når jeg når overgangsalderen :)

    Hilsen Dowling
  • Indstillinger
    jeg er altså langt fra overgangsalderen. jeg er 17 år, og det er lidt derfor jeg ikke synes det er så normalt. ville helst gerne stadig fungere. men har tillid til Vivag så det kunne være man skulle prøve det :D
  • Indstillinger
    Til Dowling2.

    Ren nysgerrighed fra min side: Hvordan i alverden kan du vide, hvilke problemer, du vil få, når du når overgangsalderen, at du allerede før den er indtruffet, har overvejelser om, hvad du vil bruge af hjælpemidler???
  • Indstillinger
    Kort og godt
    overvejelser betyder at man er obs på de gener der kan komme og da jeg er midt i fyrrene, er det nok lige om hjørnet. og da jeg ikke ville kunne bruge noget med hormoner, vil dette nok blive mit valg.
    Sælger ikke noget og dette er ikke en reklame! :)
    Fortsat god søndag
  • Indstillinger
    Jeg har bestemt ikke haft antydningen af tro på, at du forsøgte at reklamere, og jeg synes, det var et fint råd, du gav trådstarter.

    Jeg undrer mig bare over, at nogen øjensynligt bruger tid og kræfter på at forberede sig på problemer, der måske - måske ikke - kan risikere at komme.

    En trediedel af alle kvinder mærker stort set intet til deres overgangsalder, en trediedel har moderate problemer - og den sidste trediedel får desværre en del problemer. Hvorfor på forhånd satse på, at man får de alvorlige problemer, og hvis man gør, så er de givet af anden karakter end man har forberedt sig på.

    Jeg er i midten af 50-erne og skulle således sikkert være i fuld gang med overgangsalder, hører heldigvis til den gruppe, der for nærværende ikke har problemer, men af de kvinder, jeg kender, der har problemer, er der altså ingen, der døjer med ikke at kunne blive fugtige nok ved seksuel aktivitet; de har så andre problemer. Dermed er ikke sagt, at man ikke kan få de problemer, men det er da ikke sikkert.

    Mit eneste "problem", som dog ikke er så alvorligt, er at jeg nu ind i mellem får vildt kraftige menstruationer, af samme type som da man var i puberteten med blod i sengen osv. til følge - og nej, det var jeg sådan set ikke forberedt på. Vi er alle forskellige - også i vores overgangsalder, hvorfor man så ikke på forhånd kan beslutte, hvad man vil gøre i den givne situation.

    Jeg er fuldstændig enig i, at hormoner skal være den absolut sidste udvej, og da kun bruges af kvinder, der har så voldsomme problemer, at deres livskvalitet bliver væsentligt forringet.

    Jeg er måske bare typen, der venter med at bruge kræfter på problemer, til de eventuelt opstår, og blev egentlig bare lidt forbavset. Andet var der ikke i det.
  • Indstillinger
    Hej Lotte
    Ja sådan er vi så forskellige, men jeg ser det ikke som at bruge kræfter på evt problemer.
    Jeg ser det som viden jeg kan bruge her, på mig selv og i mit daglige job.
    En del ældre kvinder får tilbagevendende urinvejsinfektioner pga tørhed og her ser jeg dette som et alternativ, men jeg er nødt til at påpeje at jeg ikke selv har prøvet det.
    fortsat god søndag
    Dowling
Log in eller Registrér for at kommentere.