Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Pletblødning/menstruation

Redigeret 3 maj, 2010, 17:24 i PMS og menstruation
Jeg håber at nogen kan hjælpe/har erfaring med følgende spørgsmål:

Jeg holdt op men mine p-piller for en måned siden(efter at havde taget dem i ca 4-5 år)
Jeg holdt op fordi jeg ville se om min cyklus var normal uden pillerne og om jeg har nogenlunde regelmæssig menstruation.

Jeg skal rigtigt have menstruation i næste uge(krydser nemlig af i kalenderen) men fik igår nogle pletblødninger.
Jeg troede først at det var menstruation og blev ret glad at det kom, men det blev desværre ikke til mere en nogle dråber rent blød og så lidt brunligt.

Jeg ved, at det kan tage nogle måneder før man får sin normale cyklus efter man dropper p-pillerne, men hvad kan denne lille blødning så betyde?

Jeg tror ikke på at jeg er gravid, kan umuligt blive det så tidligt, og føler heller ingen tegn på det.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tror, du har ret i din egen formodning - kroppen skal lige hitte ud af at fungere uden p-piller, så i første omgang vil jeg foreslå dig at tage det roligt, selvfølgelig skal du ikke gå og pletbløde i månedsvis uden at få det checket hos lægen.

    Men - i første omgang? Så se lige tiden an.

    Hvorvidt du skulle kunne blive gravid så tidligt? Det kan man jo sådan set godt - nogle kan godt blive gravide den første periode efter p-pillestop, så hvis du har haft sex og ikke har brugt prævention, så er den mulighed da til stede, men pletblødning er vel ikke det første sikre tegn på graviditet?
  • Indstillinger
    Pletblødning behøver på ingen måde at være noget så farligt som ovenfor skrevet. I teksten der linkes til står også: "Pletblødning kan også være relateret til hormonforstyrrelser eller hormonbehandling."

    I forbindelse med p-pille start såvel som stop kan der sagtens gå kludder i tingene.

    http://www.apoteket.dk/Spoerg%20apoteke ... estop.aspx
Log in eller Registrér for at kommentere.