Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Psykologhjælp

Jeg har valgt at oprette et nyt tråd for at høre jeres mening og erfaring med det at gå til psykolog.

På grund af nogle private årsager, som blandt andet et dårligt fungerende ægteskab som har påvirket mig psykisk, har jeg valgt at gå til psykolog med mine frustrationer og problemer.

Jeg startede hos min første psykolog, hvor jeg gik hos hende 5 gange , men det var ikke nogen succes. Jeg var ret skuffet. Jeg følte ikke at jeg havde fået noget ud af de timer jeg havde brugt hos hende, men jeg fik aldrig talt med hende om det, for det var jo første gang, så jeg vidste ikke rigtig hvordan det med at gå til psykolog egentlig fungerede, andet end at jeg gerne vil hjælpes.

Jeg prøvet med en ny efter et stykke tid, men jeg synes stadigvæk ikke at jeg var blevet hjulpet, og sådan har jef flaket rundt mellem 5 forskellige psykologer indtil videre. Nu skal det siges, at jeg har ikke nogen problemer med at fortælle eller sætte ord på min livskrise eller følelser, det er ikke svært for mig at tale eller fortæl om mine problemer, og mit behov var ikke at nogen skulle lytte til mig, men mere det at blive hjulpet via nogle værktøjer m.m.

Det jeg oplever med hensyn til de psykolog jeg har været hos er, at jeg synes nogen af dem ikke virker kompetente nok, andre er ikke så meget på banen med hensyn til at perspektivere min situationen, de lytter mere end at de kommer med redskaber og værktøjer til hvordan jeg skal takle min situation. Jeg synes ikke, at mine psykolog besøg har givet mig ret meget udover at det har kostet mig en bondegard. Jeg har talt med andre og har hørt dem sige, at de har været glad og har fået en hel del ud af at gå til psykolog med deres problemer, at det har hjulpet dem til at komme videre i livet, men det er ikke tilfældet.

Mine psykolog timer har forløbet sig således, at jeg har startet med at fortælle om mig selv, mit problem og mine forventinger samt hvorfor jeg opsøger en psykolog. Psykologen lytter og kommer med en masse spørgsmål, og jeg besvare dem efterhånden som de kommer, og sådan har det fungeret over flere gange og inden jeg har set mig om så har jeg allerede brugt mine timer og været hos en psykolog 5 til 8 gange.

Den smule værktøjer eller råd de så er kommet med, har ikke virket særlig overbevisende på mig. Kemie mellem psykologerne og mig har været fin, men de har ikke virket kompetente nok.

Hvad er jeres erfaring, mening, vurdering? er det virklige rigtigt at man skal prøve mange psykolog før man føler at man bliver hjulpet.

hilsen den frustrende
Log in eller Registrér for at kommentere.