Eltroxin og vægt tab
Hej
Jeg har altid tabt mig af Eltroxin i de 10 år jeg har haft for lavt stofskifte.
Jeg har også brugt den som slankemiddel et pr gange. Et par ekstra piller og jeg tabte mig.
Men nu når mit stofskifte er faldet så meget så jeg skal tage Eltroxin hver dag, er min vægt begyndt at bekymre mig.
Fra ca Januar til idag (juli) har jeg tabt mig fra 82kg til 69kg. Bare i løbet af de sidste 2 uger har jeg tabt 3 kg.
Er det ikke normalt, at hvis stofskiftet stiger pga Eltroxin, dvs forbrændingen øges, så forbrænder man mere energi?
Selvom mit stofskiftet er for lavt, så øges forbrændingen aligevel.
Er jeg den eneste i hele Danmark med vægttab pga Eltroxin?
Mvh Adam
Jeg har altid tabt mig af Eltroxin i de 10 år jeg har haft for lavt stofskifte.
Jeg har også brugt den som slankemiddel et pr gange. Et par ekstra piller og jeg tabte mig.
Men nu når mit stofskifte er faldet så meget så jeg skal tage Eltroxin hver dag, er min vægt begyndt at bekymre mig.
Fra ca Januar til idag (juli) har jeg tabt mig fra 82kg til 69kg. Bare i løbet af de sidste 2 uger har jeg tabt 3 kg.
Er det ikke normalt, at hvis stofskiftet stiger pga Eltroxin, dvs forbrændingen øges, så forbrænder man mere energi?
Selvom mit stofskiftet er for lavt, så øges forbrændingen aligevel.
Er jeg den eneste i hele Danmark med vægttab pga Eltroxin?
Mvh Adam
Kommentarer
Men ikke mere:-) Jeg er holdt op med at tabe mig.
Min endokrynolog kan ikke forstå det. Men det kommer de nok aldrig til.
Jeg har altid (de sidste 10år) mistænkt Candida svamp at være skurken.
Jeg kunne hellere ikke tåle eltroxin, var oppustet og min hjerne var ved at eksplodere og det er blevet meget være efter antibiotiker og penicillin kur på i alt 4 måneder sidste år.
Nu er jeg gået til angreb på Candida for 2 uger siden. Jeg har købt noget der hedder Oliven blads ekstrakt og Probiotic Classic 9 mælkesyrebakterier og der følger en stram diet.
Allerede dagen efter kunne jeg mærke noget. Jeg er blevet fuldstændig flad og rolig. Nu kan jeg også tåle Eltroxin ser det ud til. Før i tiden var jeg ved at besvime af 25mck Eltroxin dagligt og nu tager jeg 75mcg dagligt og kan mærke at der skal mere til. Candida er en del af mit stofskifte, så min TSH er steget fra 12,8 til 15 på 2 uger efter starten af kuren.
Det eneste og meget afgørende kan være at Olivenblads ekstrakt nedsætter virkningen af Eltroxin, som jeg ikke kan finde noget om, men der er også andre midler der virker lige så godt mod svampen.
Der er noget der hedder Grape kærne ekstrakt, eller Citridal, men Grape kan påvirke medicin, har jeg læst, så det bruger jeg ikke.
Jeg ved ikke om det kan hjælpe folk med for højt stofskiftet som tager PTU, men hvis det var for 20 år siden, da jeg også havde meget højt stofskifte og tog PTU ville jeg prøve med Oliven blads ekstakt ( Olivir).
Candida er en niche og der er delte meninger om det, men der stå flere steder at det kan være årsagen til sfofskifte sygdome. Den sender bl.a. en hormon rundt i kropen der i 99% er magen til en af stofskifte hormoner ( kan ikke huske hvilnen en af dem).
Men sådan som jeg mærker virkningen af Oliven blads ekstrakt, og som jeg kan huske hvordan jeg havde det med for højt stofskifte, er jeg næsten sikker på at symptomer på for højt stofskife vil forsvinde.
Jeg kan desvære ikke afprøve det på mig selv mere, da mit helbred er blevet ødelagt samtidig med radioaktiv jod behandlingen og det irriterer mig grænseløst af jeg er afhængig af eltroxin resten af mit liv.
Jeg gider ikke mere fortalle diverse læger om Candida. De tror alligevel ikke på det.
Men inden I springer i radioaktiv jod behandling vil jeg anbefale af prøve det, medmindre man har knuder eller noget andet, så er det en anden sag, som jeg ikke ved noget om.
Det kan jo ikke skade. Det er bare oliven blade saft :-) Men den slå Candida ihjæl.
Svampe og bakteria har det med at danne en hinde over kolonien når de bliver angrebet og bl.a. masser af hvidløg kan punktere denne film. Hvidløg slå også Candida svampen. Men ud over det er det meget vigtigt ikke at spise sukker, frugter og hvid mels produkter, som Candida lever af.
En anden ting er at når man fjerner svampen, efterlader den en punkteret slimhinde i tarmen. Det gør at man kan blive alergisk overfor alt mulig.
Men det kan også behandles.
Hvis nogen kan bruge det til noget så læs mere om Candida Albicans eller utæt tarm.
Hvis nogen synes det er vrøvl, må i gerne beholde jeres mening om det:-)))
Mvh Adam