Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vitamintilskud

Redigeret 29 juli, 2009, 03:26 i Bumser
Hej Alle.

Har læst på diverse sider at Chrom, æbleæddike og multivitaminpille skulle være rigtig godt at bruge HVER dag. Jeg har brugt det et godt stykke tid nu - desværre uden den store virkning - nogle der har erfaringer med disse?

Og forresten "ZINK" skulle være super godt at tage - men er det ikke noget med man kun må tage det 4 måneder ad gangen?

Ser frem til at få en god debat her om vitamintilskud kan have nogen indflydelse på akne/bumser.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg er en 29-årig mand, der har haft bumser siden 14-15 årsalderen. Jeg har været igennem alt det sædvanlige inkl. 4 gange Roaccutan behandling. Det har ikke haft nogen blivende virkning.
    Det er mange år siden jeg har lagt de ubehagelige medicinske præparater på hylden. Jeg eksperimenterer i stedet med alle mulige andre løsninger, herunder tilskud af vitaminer og mineraler.
    Ved siden af en mulitvitaminpille har jeg i længere perioder forsøgt mig med bl.a.: B6-vitamin, D-vitamin, selen, kisel, betacaroten, zink, kæmpenatlysolie, naturmidlet Oralmat. Det var med inspiration fra radiolægen. Jeg har imidlertid ikke kunnet konstatere nogen sammenhæng mellem indtagelse af ovenstående og akne.
    Jeg prøvede for nylig en kur, hvor man stort set ikke må spise andet end frugt i 14 dage. Det havde en overbevisende virkning, men selvfølgelig kun så længe kuren varede og jeg har ingen intentioner om at lægge mine kostvaner så drastisk om. Det er dog interessant, hvorfor det virker. Der er selvfølgelig en forklaring på hjemmesiden, men den virker lidt hokus pokus agtig. Hvis du vil prøve er det: http://www.freeacnebook.com/ Jeg vil anbefale at være kritisk overfor hjemmesiden, men jeg har prøvet den 14 dages prøvediæt og den virkede faktisk. Nu mangler jeg bare at finde ud af hvorfor...
  • Indstillinger
    tak for dine erfaringer - er der ikke noget om man kun må tage Zink i 4 måneder?
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke om man kun må tage zink i 4 måneder, men spørg endelig din læge eller i det mindste på apoteket eller den helsekostforretning, hvor du køber dine kosttilskud...
Log in eller Registrér for at kommentere.