Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ansigstssæbe og skin tonic samt creme?

Redigeret 28 juli, 2009, 18:44 i Bumser
Hej allesammen.
Jeg er en mand på 25 år der har lidt af meget slemt akne - det toppede dengang jeg startede med roacutan, da jeg fik rigtig slemme bivirkninger ved pillerne. Anyway, fik taget meget af kuren ud og fik binhyrebarkhormon på samme tid, som gjorde det hele gik fint - har selvfølgelig fået en masse ar, men det har jeg lært at leve med. DOG, er jeg begyndt at slå en del ud igen - og overvejer desværre roa igen, da redap, clindoxyl etc ikke rigtig hjælper.

Nu til mine spørgsmål:

Jeg har personligt ALTID fået at vide det er helt ok at bruge ansigtvask, skintonic og en creme uden parabener og parfume efter et bad. Er I enige I dette?

Når jeg går i bad bruger jeg den ansigtrens der hedder BIOTHERM HOMME, Cleansing Gel for Normal Skin.
Efterfølgende bruger jeg Skin Tonic fra Mata med kreativ - den der står på: "Stimulerer din hud - sammentrækker" - og afslutningsvis har jeg altid brugt Danatek Lotion (den er desværre udgået af markedet)

Så det jeg overvejer nu er at bruge den fra Avene der hedder Skin Recovery Cream / Creme - der er ingen parfume, farve eller parabener i - så formoder det er en fin creme!?

Det jeg er lidt i tvivl om er om Skintonic´ en er god - har læst der er parfume i - og det kan vel ikke være godt? Så overvejer at skifte over til en renselotion hos Avene, der ikke er parfume, farve eller parabener i.

Jeg kunne godt tænke mig at høre Jeres erfaringer med al den slags - er det bedre jeg lader huden helt være - eller er det fint med de her 3 ting hver gang man har taget et bad om morgenen?

Min akne er begyndt at blive værre og det går mig selvfølgelig på - så ville virkelig sætte pris på et par svar/meninger.

Rådgiver selvfølgelig også gerne den anden vej, hvis der er noget jeg kan hjælpe med. Har jo, desværre, lidt erfaring :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg bruger selv produkter fra avene, synes produkterne er gode nok. De hjælper desværre bare ikke på min uren hud. Jeg tror nu heller ikke produkter kan fjerne det , da mit formentlig er hormon betinget. Derfor vil jeg alligevel anbefale dig at bruge produkter uden alt for mange kemikaler i , da det formentlig bare vil forværre problemet.
  • Indstillinger
    Tak for dit svar. Mange kemikalier, hmmm? Bruger avenes renselotion nu - men synes den virker mere fed en skin tonic - hvad tror du/I er bedst at bruge?
Log in eller Registrér for at kommentere.