Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det uroskab, når han ønsker sex med en anden ?

Redigeret 8 oktober, 2009, 18:42 i Utroskab
Hejsa. Jeg håber, der er en der kan hjælpe mig.
Jeg er forvirret og ked af det.
Min mand (gennem 11 år) skrev med en anden kvinde.
De skrev om at mødes og ønskede begge to sex, de kanldt hinanden skat og pus o s v.
Jeg opdagede det ved et tilfælde, men han ville først ikke indrømme det, men efter en lang samtale og et skænderi erkendte han det.

Han gjorde det forbi med den anden mens jeg hørte på det, men jeg føler, at jeg ikke kan stole på ham.
Når jeg har brug for at snakke om det, bliver han sur og siger, at det gidder han ikke at snakke om, men jeg har brug for det, for det gør rigtig ondt.

Hvad kan jeg gøre for at komme videre og for at kunne stole på ham igen?
for når han er alene hjemme eller alene inde i byen for at handle eller besøge en kammerat, så er jeg bange for hvad han laver.

Jeg ved ikke om man kan kalde det for utroskab, men jeg er utryk og ked af det.... Jeg håber i kan hjælpe.
M V H Annie66

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Jeg ved ikke om det er utroskab eller ej. Men, han har svigtet dig og tilliden til ham er ødelagt.
    Du har selvfølgelig brug for, at snakke om det, og gennemlever sikkert hele registret af følelser.
    Mit råd vil være hurtigst muligt, at søge professionel hjælp. Tage ham med til en psykolog eller parterapeut, og få hjælp til at finde hinanden igen.
    Jeg har set det før i min venskabskreds. At manden eller kvinden er begyndt at smse eller emaile med en anden. De har givet dem store problemer, og nogle af dem endte med skilsmisse.
    Så hvis det var mig ville jeg opsøge profesionel hjælp og forlange at manden tog med.
    Held og lykke.
    Kh. Marie75
  • Indstillinger
    Hejsa og tak for dit svar.
    Det Ironiske er, at vi for 1/2 år siden stoppede ved parterapi.
    Vi syntes, at det gik fint og havde ikke brug for hende mere...
    Men ak......

    Tror at vi skal genoptage det...
    M V H Annie.
  • Indstillinger
    Jeg har gjort det samme med en mand, skrevet en masse frække spændende og pirrene sms'er. Jeg ser det ikke som utroskab og ser det som en efterfølger af det min mand har budt mig; nemlig mange års utroskab, med sex flere gange om ugen :-(

    min mand har netop opdaget disse smser og er flyttet for en tid.. Tror man reagerer meget forskellligt... Jeg har ikke stolet på min mand siden han lavede det lort.. men valgte alligevel at prøve at tilgive...

    Ved det er kontrollen og mistilliden der nu er den helt store årsag til det nok endelige brud... Så prøv at stol på din mand.. Jeg er stoppet med mine smser nu... og det betød egentlig ikke andet end at det var spændende.. Måske var det, det samme for din mand...
  • Indstillinger
    Selvfølgelig er det utroskab.

    Alt hvad man ikke kan foretage sig foran sin elskede er utroskab - og det er sådanne sms'er også, for hvorfor har man dog et sådant behov? Og hvorfor skjuler man det, hvis ikke det betyder noget??

    Og Hej Krebsen,
    Så valgte du hævnen - og hvor sød føles den så? Du ved jo udmærket godt, at hvis ikke, der havde været alt det andet lort, så ville du bestemt heller ikke have syntes om, at han "bare" gjorde det her, vel?? Du ville vel heller ikke selv synes, det var okay at gøre det? Og du vil da aldrig acceptere, at en eventuel fremtidig kæreste gjorde det, vel?
    Håber faktisk for dig og jer, at I nu får afsluttet det her forhold, så I hver især kan komme videre, og uden for mange skader på sjælen, og det sidste frygter jeg lidt for dig. Du lader til at have misten en hver form for tillid mellem mennesker.
  • Indstillinger
    Jeg ved helt sikkert hvordan du har det, for jeg sidder stort set i samme situation som dig.

    Jeg har ellers aldrig været jaloux anlagt, men det er jeg blevet og jeg hader det - føler slet ikke jeg kan kende mig selv mere.

    For et halvt år siden fandt jeg ud af, at min kæreste flirtede meget kraftigt med hans veninde (som jeg forøvrigt aldrig har mødt) og sendte nøgenbillder til hinanden.
    Jeg blev ekstremt ked af det og konfronterede ham med det - hvorefter han blev helt vildt sur på mig. Han sagde der ikke havde været noget i det, men kunne ikke svare på hvorfor han havde gjort det.

    Jeg har valgt at give vores forhold en charnce og bad ham droppe alle forbinderser til veninden - hvilket han også har gjort.

    Men hans lille "Flirt" har ødelagt mig så meget for mig.
    I perioder får jeg det helt vildt dårligt. Jeg føler ikke jeg er godt nok, mit selvværd er helt i bund, jeg bliver ekstremt jaloux bare han kigger efter en anden pige.
    Jeg kontrollere ham hele tiden og bliver bange når han kommer senere hjem fra arbejde, skal ud med vennerne eller bare en tur på tanken osv.
    Jeg tør ikke selv sige ja til noget, da jeg er bange for hvad han kan finde på, hvis jeg ikke er hjemme.

    Jeg føler ikke jeg kan gøre de ting jeg gjorde før alt det her - jeg føler mig fanget i min jalouxi. Nogen gange har jeg bare lyst til at give slip og blive fri, men jeg elsker min kæreste.

    Men vil jeg nogensinde kunne stole på ham igen - som det ser ud lige nu har jeg overhoved ingen tillid til ham.

    Det er rigtig hårdt at skulle hele følelsesgegisret igennem - alle de tanker der hele tiden kører rundt i hovedet, driver en til vandvid.

    Kun tiden vil vise om forholdet har kunne holde til denne form for utroskab.
  • Indstillinger
    Din beskrivelse minder mig om mit første ægteskab.
    Jeg kom aldrig til at stole på ham mere, og det kunne jeg heller ikke viste det sig.
    Det jeg fortryder i dag er, jeg ikke gik med det samme, inden vi fik børn, så havde jeg været sparet for meget. Jeg er i dag gift med en mand, som jeg kan stole 100 % på.
    Man får en indre ro. Hvis han deltager i noget kan jeg sove uden at ligge vågen og spekulere, det kunne jeg slet ikke før.
    Jeg elskede min første mand, men det er ikke alle de ulykkelige stunder værd, og man kommer over det.
  • Indstillinger
    Jeg har ikke været på denne side i lang tid, men TUSINDE tak, for
    jeres svar og indlæg....
    Der er nu gået et stykke tid, men min tillid til ham er satdig ikke 100%
    Han havde kort efter kontakt til hende igen, denne gang dog ikke med
    "utro" smsér sagde han, men kan man skrive alm. men en man har
    ønsket at have sex med ?
    Jeg vil så gerne kunne stole på ham, og tror på, når han siger, at det er spændind.
    Men jeg har gjort hvad jeg kunne, for at forstå - tilgive og glemme.
    Jeg håber af hele mit hjerte, at vi kan få det til at kører igen...
    Der er kun en vej, og det er frem, for det kan ikke gå mere tilbage nu.
    Men tusinde tak til jer der var der.....
    M V H Annie.
Log in eller Registrér for at kommentere.