Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Despression - Medicin eller ej?

Redigeret 24 juli, 2009, 05:56 i Studerende og unge
Hej.
Jeg er en pige på 22år. Jeg har lige fået konstateret svær depression. Tror jeg har haft det længe, har bare ikke kunne sætte ord på eller forstå hvorfor jeg havde det sådan.
Jeg har det virkelig skidt hver dag og har fået angst anfald oven i. Jeg sover meget dårligt. Oven i er mine sikkerheds baser som arbejde, familie og kæresten ved at falde fra hinanden.
Jeg har idag fået tilbudt og fået af vide det er bedst jeg tager medicin. Mit problem er jeg har veninder og en mor der er 'afhængig' af depressions medicin og det vil jeg ikke!! Jeg er så bange for at få en afhængighed.
Oven i har jeg haft en spiseforstyrrelse for nogle år siden og frygten for at tage meget på brænder i mine tanker....
Er så bange for jeg får det værre af medicin, men samtidig kunne det hjælpe meget...

Er der nogle af jer der har prøvet, som kan fortælle om det? Reaktionen på medicinen og evt tanker om det... og evt. nogle af jer der har fravalgt det?

Håber at nogle vil dele jeres viden.
Mange tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hej med dig...
    Er en dreng på 21.
    havde det på samme måde inden min depression blev opdaget..

    Mit råd er klart at tage medicinen.. Den har hjulpet mig meget. Jeg er stadig ikke ovre det, men det er en stor hjælp.
    Som du selv pionterer, er der mennesker, der ikke slipper af med medicinen, men det er en lille ting i forhold til den hjælp den kan være. Kender personligt en, der har prøvet at trappe medicinen ned, med tilbagefald som reaktion. Hun har det dog godt nu, efter medicinen er tilpasset igen.
    Hvis du i samarbejde med din læge får styr på medicinen, skulle der heller ikke være noget problem.

    lagde personlig rigtig mærke til forskellen efter ca to uger behandling, hvor alt pludselig lykkedes til håndboldtræning, efter at have spillet den ringeste sæson i mit liv.
    Det hjalp mig til at finde selvtillid og lidt overskud frem, så jeg igen kunne blive mig selv, som jeg var et par år tidligere.

    God bedring
  • Indstillinger
    Ok mange tak!
    Har været ved lægen idag og fået medicin, og glæder mig til at komme igang selvom jeg stadig er lidt bange.
Log in eller Registrér for at kommentere.