Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

P-pille glemt i uge 1

Redigeret 27 juli, 2009, 08:22 i Prævention
Hej, jeg ved godt at der er mange som skriver om det samme og at der ikke er læger klar til at svare på mit spørgsmål, men jeg kunne alligevel godt tænke mig at høre jeres mening:

Jeg er en Kvinde på 21 år som glemte at tage min p-pille igår (d. 19/7) og husker det først idag og tager derfor 2 p-piller samtidigt (der er gået ca. 28 timer fra jeg skulle have taget pillen). Jeg havde sex med min kæreste igår og har læst på sedlen at hvis man glemmer en p-pille i første uge og har haft sex i den forgangende uge så skal man kontakte sin læge. Det skal lige siges at jeg kun havde tages 1 p-pille fra min pakke i uge 1.

Skal jeg stadig kontakte min læge?

På forhånd tak

Mvh. Julie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hvor er du dum! Du har sikkert ikke glemt at tage pillen men håbet på at du ville blive gravid? Men jeg syntes at du skal kontakte din læge for at høre hvad du skal gøre nu. For hvis du ville prøve på at snyde din kæreste, så er det, det værste du kan gøre.

    Held og lykke
  • Indstillinger
    doom123. Hvordan kan du sætte dig til doms over, hvem der er dum??
    Det kan da aldrig udelukkende være kvindens ansvar at sørge for prævention. Hvis en fyr vil være helt sikker på ikke at gøre en pige gravid, så er det da ham, der må passe på sig selv. Rigtigt mange drenge/mænd blæser præventionen en hatfuld - da de mener, at det må kvinden da sørge for - og ind i mellem bliver han så udsat for, at han altså skal være far. Det er ikke kun den enes ansvar - husk lige det. Jeg tillader mig at gå ud fra, at du er af hankøn.

    Jeg er da ikke tvivl om, at Julie simpelt hen havde glemt denne pille, og til dig vil jeg sige, at jeg da ikke mener, der er den store fare, når det lige var i starten af pakningen, men ring dog alligevel til lægen for at berolige dig selv.
  • Indstillinger
    Jeg vil sige du skal høre din læge ad om du kan tage en fortrydelsespille? hvis altså ikke der er gået over 72 timer...

    men ellers helt rolig.. chancen er så lile for at du er blevet gravid.. du skal jo tage pillen inden for 24 timer og det er gået 28...
Log in eller Registrér for at kommentere.