Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Mirakelmiddel mod min oppustet mave

Hej

Jeg burde skrive Mirakelmiddel mod min oppustet mave og mine psykiske problemmer"

Det har godt nok taget sin tid at finde ud af hvorfor jeg er blevet symptomfri for ikke at sige rask i 2 dage efter problemer med tarmene, maven og enormt tryk i hovedet som har gjort mig syg i 10 år. På kanten til besvimmelse med et par dages mellemrum.
Ingen hjælp at hente i sundhedssektoren.
Jeg har læst meget om det og er ikke i tvivl om at utæt tarm og/eller candida svampe i tarmene sender giftstoffer rundt i hele kropen og man kan blive overfølsom over alle madvarer hvis man har en utæt tarm.
Det påvirker min psyke udover maveproblemmer som er blevet være efter antibiotiker og penicillin behandlingen for et halvt år siden i 3 måneder.

Jeg ville prøve kun at spise kød og grøntsager. Det var en 3kg lammebøv så jeg havde til nogle dage - morgen middag og aftensmad. Det har gjort mig rask for 10 dage siden - men læs videre.
Så havde jeg spist lidt af de usunde ting, fordi man glemmer hurtigt hvor dårligt man havde det, når man har det godt.
Så havde jeg hurtig fortrudt det og ville igen spise køg og grøntsager. Men efter 3 dage stadigvæk det samme - oppustet mave og tryk i hovedet.

Jeg har tænkt som en gal. Der var ikke det stor at tænke på - der var kun lammebøv, og de 6 -7 slags grøntsager.

Jeg har aldrig prøvet at lave lammekød, så jeg har fået opskfift af min lokale halal slagter. Jeg fik et glas stødt kommen for at drysse det på lige inden spisning - det skulle smage så godt.

Jeg kan ikke lide kommen og spiser det aldrig, men det skulle prøves til morgenmaden idag. Jeg har bare dryset lidt mere på min kyllingebryst.

Tror det eller ej - 1 time efter er min mave hold op med at brumme og jeg er meget mere klar i hovedet efter 6 timer og er sikker på at jeg få det godt igen ligesom for 10 dage siden. Jeg har også haft normal afføring for første gang i 7 måneder for de 10 dage siden.

Det er helt utroligt som det virker for de 30kr jeg gav for et stort glas.

Jeg skal også sige at jeg spiser hverken sukker eller for meget kulhydrater som irriterer en skadet tarm og fremmer væksten af de usunde tarmbakterier, så jeg har måske en fordel. Hellere ingen frugter - kun grøntsagerne. Jeg støtter også med mælkesyrebakterier, vitaminer og mineraler.

Hvis dem med oppustet mave vil prøve det, vil jeg meget, meget gerne høre om jeres oplevelser.
Jeg havde næsten ikke regnet med at jeg få det bedre igen.
Jeg ved hellere ikke hvordan kommen virker og hvad den gør. Det er måske kun symptomer den fjerner, man årsagen skal helst også findes og fjernes.

Skriv om jeres oplevelser med kommen, tak.
Det vil også bekræfte at det ikke er noget "psykisk" - som mange læger siger :-)

Mvh Adam

Ps. Jeg skal lige sige at det var en ret ubehagelig oplevelse at stoppe med kommen. Når man er vandt til oppustet mave og der lige pludselig ligger en ordentlig pølse i tarmen og man bliver oppustet igen, så kan det godt være ubehageligt. Jeg vil nu prøve lidt kommen til alle måltider hver dag og blive klogere.

Kommentarer

• hej Adam,

Hvad er det for noget med kommen på maden??
    Jeg er da interesseret da jeg lider af maveproblemer pga antibiotica overdosering fra baby , hvor jeg fik det fra jeg var få mdr. til jeg var 5 år, flere gange om mdr. da jeg altid var så syg med alt muligt, specielt mellemøre betændelse.
    Anyways,
    hvordan anvender du det kommen? og hvor meget putter du på?
    for så er jeg da med på eksperimentet!

venlige hilsner
    Sipe
  • Dejligt at læse at du har det fint igen og kan håndtere din kost fornuftigt.

Kommen har jeg ikke erfaring med, men vil huske din historie til andre.

www.sundhedsrevolutionen.dk ved Umahro Cadogan giver dig gode tanker, som absolut respekterer at du IKKE er syg i hovedet.

se også www.Thorbjorg.dk

Du kan google begge navne.

Disse mennesker er seriøse. Umahro er forskningskoordinator hos Nordic Labs i København, ved Gammel torv over kineserrestauranten.De holder foredrag rundt i hele Danmark.

www.iom.dk
    Claus Hancke ligger i Kgs lyngby og behandler anderledes.

Læs gerne bogen, som i sommer kom på dansk :

JAMES L. WILSON
    BINYRETRÆTHED

fås gennem Saxo.com

KANEL & GURKEMEJE CA 1 TESKEFULD I EN SMOOTHIE MED RISMÆLK OG DET GRØNNE DU HAR GODT AF I BLENDER.

SAFTPRESSER ER GULD VÆRD : PHILLIPS 1865 GIVER MEST SAFT UDBYTTE.
    PRES : GULERØD, INGEFÆR,CITRON, RØDBEDE, SELLERI, TOMAT MV

RØR OMEGA 3, LIVETS OLIE I TILSIDST I GLASSET. DET STYRKER OG ER VIGTIGT I DEN DAGLIGE ERNÆRING, DA ESSENTIELLE FEDTSYRER IKKE DANNES I KROPPEN OG KOSTEN ER MANGELFULD. PRØV.

Med venlig hilsen

Jane von Rathsach

Lægerne mangler svundne tiders lægekunst.
  • Hejsa

For at maden ikke skal smage af det samme hver gang, kan man også bruge

stødt Muskatnød, eller Koriander (stødt eller hele frø), eller Ingefær (frisk

eller tørret, eller man kan tygge Fennikelfrø efter måltidet.

Alle disse krydderier hjælper mod oppustethed og luft i maven.

Det er fra Ayurveda, som er en 5000 år gammel indisk viden.

Mvh Alicia
  • Sippe83

Det du beskriver lyder som noget med svampe (Candida) og bakterieflora.
    Så har man tendens til autoimmune sygdomme - har du et par stykker?
    Du kan evt google radiodoktoren og læse hans mange gode artikler.

Mit liv ligner meget dit mht antibiotiker osv, dog uden mellemørebetendelse.

Heg drysser bare stødt kommen på maden. Jeg kom til at holde meget af det.
    Men det udtørrer meget, dvs det suger kraftigt væske til sig.

Der er også noget der hedder Appital mod luft i maven som indeholder lidt flere kryderier.

Mvh Adam
  • Hej

Har lige læst om mirakel-kuren som jeg vil prøve :-)

Men er det spidskommen eller almindelig kommen?? Blir lidt forvirret - der er jo en verden til forskel på dem :-)

Hilsen, Kamilla
  • Jeg er også begyndt at spise kommen efter at læst et råd en bruger (Pia?) gav i en anden tråd herinde. Ikke hver dag, da jeg ikke længere har mavesmerter hver dag (efter jeg har fundet ud af at spise rigtigt).

Pia skrev at hun ved smerter spiste en spiseskefuld kommen og skyllede ned med vand, og at det fjernede mavesmerterne i et par timer. Hvorefter hun gentog.

Jeg læste det, købte kommen (ikke stødt) og huskede at hun havde skrevet en teskefuld. Så jeg har nu flere gange kun taget en teskefuld. Og det har hjulpet alligevel, så tror ikke man behøver en hel spiseskefuld.

Her til aften fik jeg ondt i maven efter noget sodavand og en smøg, og jeg tog noget kommen. Det hjalp. Og 2 timer efter fik jeg ondt i gen (efter endnu en cigaret), så har lige taget kommen igen.

Er dog i tvivl om man kan tage en "kommen overdosis", haha... Nogen der ved om det kan give gener/være usund at indtage for meget kommen?

Jeg troede jeg havde irriteret tyktarm, men er pt. ved at blive udredt for (en mild) Crohns sygdom. Men mistænker også selv at jeg har døjet med noget candida overvækst/utæt tarm. Spiser dog dagligt DIDA-piller, og tror også de hjælper.
  • For mere end 30 år siden fik jeg rådet om kommen mod mavesmerter af en gammel mand. Jeg troede ikke på ham, men for at glæde ham tog jeg en spiseskefuld. Skyllede dem ned med vand.
    Til min store overraskelse forsvandt mine mavesmerter 1o min. efter og var væk de næste to til tre timer. Kommen løsner krampe i maven/tarmene. Om man kan få for meget ved jeg ikke.
    Nogle år senere begyndte jeg at skrive om det forskellige steder. Den første gang var en brevkasse i Billedbladet. Et stykke tid efter skrev en dame rådet virkelig havde hjulpet.
    Det ser nu ud til flere prøver det. Meget morsomt for mig, at se mit råd er kommet vidt omkring. Må det glæde Mogens i hans himmel.

ps. Det er ikke spidskommen, men ganske alm. kommen.

http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/i ... =8/menu=3/
    Og se nu, hvad jeg fandt. Men så gammel var Mogens ikke, at han fik rådet fra faraoen. Men måske er rådet "vandret" fra mund til mund igennem meget lang tid.

citat
    Lægerne mangler svundne tiders lægekunst.
    citat slut

Det er så sandt, som der er sagt. Jeg tror sørme, jeg vil til at indtage kommen igen.
  • jeg har (siden 28/6) gået og haft tilsvarende symptomer som dig (skytte) og man har haft mistanke om at det var hjertet (hvorfor jeg har haft samme indlæg--under overskriften "er desperart"--på både under hjerte mave/tarm og psyke) MEN det er (heldigvis) erklæret TIPTOP så nu venter jeg på at komme til undersøgelse af hvad det er der går galt i mine tarme siden de (under motion--som man jo hellers siger er godt) bliver oppustet

DET skal siges at mine tarme har drillet før JEG HAR (efter en støre mave/tarmoberation i 2004 : kæmpe brok samt 3 perfererede mavesår der havde givet organsvigt pga blodforgiftning samtidig var maveindhold gået igennem og ud i broksækken og indkapslet tarmene så der var gået koldbrænd) ARVÆV i TARMENE

der gør at DISSE har svære ved at arbejde hvilket danner propper af afføring som (feks i august og november sidste år og april i år) har udløst nogle ture på hospitalet med TARMSLYNG der (da lægerne af frygt for at lave nye ar helst ikke vil oberere) HELDIGVIS er gået i sig selv igen

GRUNDEN til at jeg skriver er at jeg vil sige at dine anfald (enormt tryk i hovedet På kanten til besvimmelse osv) BEHØVER IKKE (siger ikke det ikke er tilfældet det ved jeg ikke) AT VÆRE (som du siger) AT utæt tarm og/eller candida svampe i tarmene sender giftstoffer rundt i kropen

JEG har (ihvert fald) i en (læge)brevkasse fået at vide af en af danmarks bedste afføringseksperter (med 30 års erfaring inde for den slags) og hun giver i samme brevkasse i april sidste år et tilsvarende svar til en mand (med samme problemer)

AT NÅR/HVIS ens tarme går i baglås så der (feks som hos mig) sker en hurtig/kraftig oppustning af tarmen udløser det (i øvrigt som hvis man er bange for nåle og/eller ikke kan lide og se blod) en stressreaktion i det autonome nervesystem (det der styre hjerte lunger lever tarme nyres osv) som udløser (såkaldte) VASUVAGALE ANFALD

MED FØLGENDESYMPTOMER : HOVDEPINE,SVIMMELHED,MUSKELSMERTER,LYDE bliver skingre,LYS skær i øjnene,BENENE ekser,ÅNDENØD,ANGST,HJERTEBANKEN SVED osv

DET ER UFARLIGT MEN UBEHALIGT

skal lige siges jeg (foruden at spise rimeligt sundt) tager (på mavekirugernes anbefaling) HUSK,MAGNESIA,LACTOLOSE hvert dag og de sidste par uger også myntete har også hørt godt om aleovera (som også bruges til sårdisifisering)
    har også fået at vide at feks svesker (som det ellers siges skulle være godt for afføringen) er vanedannede for tarmen så det må kun tages PN

på samme måde skal man (lige som man skal have FIBRE som skal være de vandopløselige og være finthakkede/valset) også passe på IKKE at få for mange FIBRE (i sær de uopløselige) da det så kan virke modsat nemlig forstoppende
Log in eller Registrér for at kommentere.