Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tamponer

Redigeret 19 juli, 2009, 16:11 i PMS og menstruation
Hej

Selv om det er små 10 år siden, jeg første gang fik min menstruation, er jeg aldrig blevet fortrolig med brugen af tamponer. Jeg har kun prøvet at bruge tamponer 2 gange og det er snart adskillige år tilbage.. Årsagen er, at jeg simpelthen ikke stoler på dem.. Muligvis pga. manglende erfaring?
Da jeg ikke ved, hvilken str. og sugeevne jeg skal vælge, er min frygt, at hvis jeg vælger forkert, bløder jeg igennem..
Jeg er ligeledes i tvivl om, hvornår jeg kan benytte tamponer - kan jeg gøre det i hele perioden, hvor jeg har min menstruation? De sidste par dage bløder man jo ikke specielt meget ( - jeg gør i hvert fald ikke!).
Hvilke erfaringer har I med tamponer? Hvor ofte skifter i dem? Bruger i udelukkende tampon eller bruger i også trusseindlæg samtidig som "sikkerhed"?

Da jeg skal på badeferie i næste måned (højst sandsynligt lige i menstruationsperioden!), håber jeg på lidt tips ..

På forhånd tak for hjælpen.

//Julie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej :)
    Du får det til at lyde som om det er et helt ,ysterie, men det kan jeg jo sagtens sige, har brugt tamponer i 6 år.

    Hvis du er bange for at bruge en for stærk sugeevne, hvilket i princippet ikke gør noget, så prøv dig frem. Brug trusseindlæg de første par dage så du kan blive "dus" med følelsen.

    De sidste par dage af min mens periode bruger jeg som regel bare trusseindlæg, da man ikke bløder særlig meget.
Log in eller Registrér for at kommentere.