Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

euthyrox og eutirox

Hej I kloge mennekser med erfaring i forhold til de forskellige præparater!
Nu har jeg endelig fået begyndt på Eutirox fra Goldpharma og det går helt godt, har ikke hovedpine fra jeg vågner af dejligt. Da jeg skal tage 2 100 micr.en dag om ugen og en enkelt de andre dage fik jeg den ide at bestille 25 micr. tabletter hjem så jeg kunne fordele det over ugen. Der skete så bare det at jeg fik bestilt de piller der staves euthyrox som også findes inde på den samme hjemmeside. Nu er spørgsmålet så: Er det nøjagtigt det samme præparat eller hvad? Er der nogen af jer der ved noget om det?
Og så vil jeg iøvrigt gerne sige tusind tak for allle de indlæg og svar, som har gjort at jeg har fået fat i noget bedre medicin, og ja at jeg opdagede hvor min kvalme og hovedpine stammede fra, for jeg havde slet ikke skænket det en tanke at det kunne være fra eltroxinen.
Mange hilsner fra Rikke

Kommentarer

  • Dejligt at du er kommet så langt.
    Jeg kæmper en kamp med min læge, da han ikke kender til de bevirkninger den nye Eltroxin (100 mikrog.) har. Jeg har brugt Eltroxin i mange år, og har ikke haft problemer før. Jeg fik så et nyt glas med med 100 i i foråret og så skete der nogle mærkelige ting i min krop. Mine blodprøver var steget og jeg har hovedpine, kvalme, i perioder diarré, halsbrand. Den har også været årsag til mit psoriasis er brudt ud. Jeg har fortykket hud under fødderne samt kløe og skældannelse. Lige nu får 150 mikrog. om dagen og skal have taget blodprøver igen om 6 uger. Det er først her for kort tid siden, at jeg er blevet opmærksom på, at det kan være den nye Eltroxin.
    Er der nogen af jer som har de samme oplevelser?
    Jeg føler mig lidt magtesløs og ikke bliver taget alvorligt. Gode råd ønskes :-)
    Jeg kender ikke overnævnte tabeletter.
    Hilsen Margit
  • Hej Rikke.

    Der er næsten ingen forskel på Euthyrox og Eutirox. Kun et fyldstof. Så vidt jeg har læst herinde er de lige gode. Og det er Euthyrox du kan få udleveringstilladelse på, så det er måske meget godt det var dem du fik fat på. Det skal din læge søge hos Lægemiddelstyrelsen, ligesom det vil være en god idé at du indberetter bivirkninger fra ny Eltroxin til Lægemiddelstyrelsen.

    Her Margit.
    Mange af os har haft hovedsmerter/hovedpine og kvalme plus mange andre ting af ny Eltroxin og nogle meget svingende TSH. Har ikke hørt om, at nogen har oplevet opblussen af psoreasis. Men det kan da sagtens være.

    Kærlig hilsen Gitte
  • Jeg kiggede lige i min indlægsseddel på de Euthyrox jeg har fået i Tyskland. Der står navnene det er markedsført under i de forskellige lande. Eutirox er også nævnt som et af navnene. Om de indeholder præcis det samme står der ikke noget om.

    MVH Lene
  • Eutirox og Euthyrox er fuldstændig ens.
    Det er som skrevet, afhængig af hvilket land det er markedsført i.
    Indholdet er det samme.
    Kært barn har mange navne.
    Hilsen Inge
  • Hejsa!
    Tak for svar! Så sker der nok ikke noget ved at jeg blander de to præparater indtil næste bestilling som bliver på Euthyrox. Min læge vil ikke eller siger hun ikke kan gøre noget andet end at følge retningslinjerne og udskrive recept på det som bliver markedsført i Danmark. Så til dig Margit! Jeg gjorde det at jeg selv bestilte min medicin hjem fra www.goldpharma.com og det hedder så euthyrox. Jeg er sluppet med hovedpinen men er noget svimmel og mærkelig om det så skyldes rester af det gamle eltroxin eller stress ved jeg endnu ikke. Det er 14 dage siden jeg begyndte på det.
    Jeg har meldt mine bivirkninger til lægemiddelstyrelsen.
    KH Rikke
Log in eller Registrér for at kommentere.