Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Menstruation i en måned. Hvad sker der.?

Redigeret 19 juli, 2009, 11:46 i Åben debat for kvinder
Jeg er en kvinde på 54 år og har haft min menstruation fra d. 27. juni og har den stadig. Jeg er blevet rigtig rigtig bange for mit helbred. Og jeg er begyndt at føle ondt i livmoderen og maven. Er der en der evt. kunne hjælpe mig og forklare hvad det evt. kunne være. Jeg er bange for at det måske har noget med kræft at gøre. :(
Jeg er i udlandet pt. (Afrika) og derfor svært ved at søge vejledning her.
Hjælp mig! Tusind tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Sjuaps

    Den mest almindelige grund til voldsom menstruation, når man er midaldrende, er fibromer, dvs. godartede muskelknuder.

    Du kan læse om problemet her:

    http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/ ... vmoder.htm

    Jeg har selv haft problemet, og jeg fik fjernet livmoderen. Nogle kan klare sig med at få en udskrabning.

    Det er bedst, hvis du kan komme til læge, så hurtigt som muligt. Men umiddelbart er der ingen grund til at tro, at det er kræft.

    Når man bløder så meget, er det største problem, at blodprocenten risikerer at blive lav. Det er vigtigt, at du får tilstrækkeligt med jern.

    Jeg håber, at du finder udvej for at komme til læge.

    Mange hilsner

    Kamelia
  • Indstillinger
    Jeg er 52 og har for nylig menstrueret i 3 uger, hvilket jeg blev noget bekymret over. Det var ikke voldsomt, bare stille flydende og frisk blod. Lægen lavede en gynækologgisk undersøgelse, og der var ikke noget galt. Det kan blot være hormonelle forandringer. Nu skrev du vist heller ikke at det var en voldsom menstruation i hele den måned, så jeg tænker ikke nødvendigvis, der behøver være fibromer. det at det gør ondt, kan være psykisk relateret til din bekymring.Hold øje med forandringer, men prøv ikke at bekymre dig hele tiden.
    Hilsen Birgitte
Log in eller Registrér for at kommentere.