Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg vil have mine øer ordnet

Redigeret 6 september, 2009, 12:26 i Åben debat om plastikkirurgi
Hey, jeg er en dreng, jeg er 16 og mine ører er store og udstående. Det tæter på min selvtillid KONSTANT og hver gang jeg ser i spejlet ser jeg kun mine ører.

Jeg vil gerne have kort hår, men ikke når jeg har så store ører. Jeg er altid blevet mobbet med mine ører.


Jeg har mine ører fra min mor. Hun siger at de ikke stritter, men det gør de. Mere end andre.

Jeg har fundet ud af at man via sin læge kan få en normal operation som sætter ørene tilbage. Det er noget jeg har undersøgt og det er virkelig noget jeg gerne vil have. Problemet er at jeg ikke tror at min mor vil gå med til det.
I virkeligheden bestemmer jeg selv over det ifølge loven, men jeg vil gerne have min mor til at gå med til det.

Og det er virkelig noget jeg ønsker at få gjort før jeg starter i skole igen.


Nogen der kender dette problem?
Eller har fået en operation på ørene?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg har set fået rettet mine ører ind da jeg var 11 år. Jeg er SÅ glad for at jeg fik det gjort! Jeg fik en henvisning af min læge til en plastickirurg, som derefter "målte" ørerne og så fik jeg en tid hvor jeg blev opereret.
    Jeg synes helt klart du skal snakke med din mor om hvordan du har det, mine forældre var også imod det i starten, nok mest fordi de fleste forældre ikke er så glade for, når deres børn skal opereres. Men jeg havde det på præcis samme måde som dig, og jeg blev ked af det hver gang mine veninder kunne sætte deres hår op og jeg ikke kunne.
    I dag sætter jeg mit hår op næsten hver dag, og er så glad for at jeg fik det gjort. Desuden gjorde det slet ikke rigtigt ondt. Det var selvfølgelig kun bedøvelsen der var lidt ubehagelig men det var ikke så slemt.
    Jeg synes helt klart du skulle overveje det, og få snakket med din mor om det. Tror hun vil forstå hvis hun ved hvor meget det betyder for dig. Om ikke andet kan du altid blive henvist til en plastickirurg, som du kan tale med. Så kan det være du bliver lidt mere afklaret :)
Log in eller Registrér for at kommentere.