Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Tåle alkohol????

Redigeret 27 august, 2009, 07:45 i Alkohol
Hej :-)
Jeg er en pige på 18 år, og her på det sidste når jeg har været en tur i by eller til fest og har indtaget alkohol - mængden har ingen betydning - så får jeg dagen efter en kraftig stikken ind i min venstre side, lige omkring der hvor ribbenene slutter. Det vare hele den dag og nogle gange dagen efter. Det er lidt ligesom sidestik efter en løbetur, men i modsætning til det kan jeg ikke selv gøre noget for at det skal holde op.

Nogen som kan hjælpe mig? -er begyndt at tro jeg måske er overfølsom for alkohol :s

- Emilie

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Vil først sige jeg ikke er læge, så nok en god ide at snakke med din læge hvis du ser det som et problem.

    Jeg kan da sige så meget jeg da ikke ville tro det har noget med din lever at gøre. (Da den sider mod højre.)

    Men her er ca. hvad sidestik er. (som du jo beskriver det.)

    "Sidestik opstår under eller efter anstrengende fysisk aktivitet uden opvarmning og typisk efter et større måltid, hvor blodgennemstrømningen i mave-tarm-kanalen er øget. Nogle forskere mener derfor, at smerterne er resultatet af kroppens magtkamp, hvor fordøjelsesorganerne og de arbejdende muskler kæmper om blod og ilt. Smerten er altså et strejkevarsel, som kroppen udsender pga. denne konflikt"

    Om du kan bruge det til noget ved jeg ikke. Men tror da hvis det kun er der kortvarigt og du ikke mærker andet (store smærter - blå/gule mærker i området - osv) , så er det vel bare at din krop mener der var lidt for meget go' i den.

    Men som sagt jeg er ikke proffesor. Så hør lige hvad de andre siger her inde. Og ellers tør jeg væde din læge kan forklare bedre :D

    Forsat god lørdag.-
  • Indstillinger
    til emilie. jeg tror det er leveren der tager skade af dit alkoholforbrug, som du selv siger kunne det godt tyde på du er overfølsom over for det. jeg er næsten 100 procent sikker på at det er leveren der sidder for enden af ribbenene i venstre side. og det er som regel leveren der tager størst skade af alkohol. håber du kan bruge det til noget.
  • Indstillinger
    Hej ..
    Jeg ønsker Jeres mening og hjælp til min samlever der er 45 år... Han drikker efter arbejdstid ca kl 15 og hele aftenen til kl 22.30.. i weekenderne fra kl 11.30 og til sengetid.. han spiser minimalt..

    Han har tynd mave flere gange daglig, og problemer med potens..
    Han bliver meget ondskabsfuld og fysisk og psykisk voldelig..

    Han benægter han er alkoholiker, da han jo ikke drikker om morgenen...

    Han drikker daglig mindst 8-10 øl..

    Han falder i dyb søvn både dag og aften..
    Han benægter han har brug for hjælp til at komme ud af sit store alkoholforbrug...
    Jeg har gjort op med mig selv, at jeg ikke magter ham mere, har tilbudt ham hjælp til behandling men det har han ikke brug for, siger han.

    Selv når han er syg med høj feber drikker han som han plejer.
    Han kan ikke varetage vores søn på 4 år..
    Han giver ham lov at drikke en tår af sin øl , og drengen tager mere og mere afstand fra ham, da han ikke leger med ham, men hellere vil bruge sin fritid på at drikke øl..

    Hvad mener I... er han alkoholiker ?
    Hvad har andre i samme situation gjort ?

    Hilsen SOH
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har osse et problem med min mand, han drikker min. 12 øl om dagen,,
    Han bliver ikke ond eller noget andet, men han er utrolig dum at høre på.
    Jeg skal træffe alle beslutninger og ordne alle de økonomiske ting, Han aner ikke hvad det vil sige at føre en husholdning, for det ordner jeg jo,,
    Har sagt til ham at han har et problem og han ved det godt, MEN han gør ikke noget ved det,,
    Han har diarrè og går på toilet 4-5 gange om dagen og spiser kun aftensmad,, er det et faresignal ??
    Jeg har selv været alkoholiker i mange år, men for 7 - 8 år siden sagde jeg stop, fra den ene dag til den anden, så måske synes jeg det er for svagt at han ikke kan gøre det samme,,
  • Indstillinger
    Unsdskyld sonja66..

    Din man har helt sikkert et meget stort problem,, Han er ALKOHOLIKER og det er der ingen tvivl om,, jeg ved ikke hvad du skal gøre, jeg står selv i samme situation, og der er jo da stadig følelser tilbage,, men om det er medlidenhed eller ???
    For hvordan skal de klare sig osv....
    Vi har ingen børn så det er ikke det der holder sammen på det hele...

    Men hvis din mand bliver voldelig overfor dig synes jeg du og dit barn skal skynde jer væk fra ham, for en dag går det galt, hvis din søn måske vælter hans øl, så slår han måske osse ham,,
    Håber det bedste for dig
  • Indstillinger
    Hej,

    Jeg bliver ret trist til mode, når jeg læser om de af jer der lever med en alkoholmisbruger...
    Jeg har selv levet med en mand, som pludeselig ikke kunne styre sit forbrug, og gradvist blev mere og mere afhængig af sine øller og i øvrigt ændrede personlighed óg adfærd totalt (a'la Dr. Jekyll & Mr. Hyde) - jeg vil bare give jer 1 råd: GÅ! Red jer selv og jeres børn, for det hjælper ham/hende ikke, at I bærer over, eller forsøger at få det til at fungere - nej, der er kun 1 der kan "redde" en misbruger, og det er misbrugeren selv - alt andet er spild af kræfter og ressourcer. Jeg ELSKEDE virkelig også min samlever, havde lige købt hus sammen med ham (jeg var 27 år på det tidspunkt!), jeg ville have børn med ham, og ja - det var bare MANDEN i mit liv..., men jeg lærte da 1 ting: HAN/HUN skal selv klare det - man kan ikke hjælpe en misbruger..., man kan støtte og bakke op - NÅR de selv er nået dertil, at nu skal det være, men ikke før. Jeg ved det barske løjer, men desværre er det realiteter - og man drænes selv langsomt for alt der er kærligt, mildt og rart - så GÅ.
    MANGE kærlige og bekymrede tanker fra en der har været der! P.S prøv evt også AA's pårørende gruppe "Alanon.dk", de har en kæmpe erfaring med emnet, og er en god støtte for mange "medmisbrugere"....
  • Indstillinger
    Hej igen.
    Mange tak for jeres svar.
    Jeg er nået dertil hvor, jeg ikke vil se og høre på min samlevers dumme bemærkninger og hans ænderde adfærd fordi han er nød til at drikke sine 15 daglige øl..Vi kan aldrig lave noget som familie.. han gider ikke noget hvor der ikke er adgang til øl.
    Jeg kører selv altid med børn, og alligevel skal han skabe sig når vi kommer hjem.

    Min sundhedsplejeske har været en god støtte for mig, hun har set de tomme ølflasker når hun kom på besøg. jeg nægter at fjerne dem.

    Hun har sagt at han kun får overvåget samvær med vores søn, når vi flytter, da han ikke kan tage vare på sig selv, kan han heller ikke tage ansvar for et lille barn.
    Det er jeg helt enig i.

    Han har mange gange siddet og sovet med en øl og tændt ciaret i hånden. Hans søn har forsøgt at vække ham.. men helt umuligt..

    Endnu engang tak for jeres svar dem har jeg været glad for at læse..

    Hilsen S.....
Log in eller Registrér for at kommentere.