Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Brunligt udflåd

Redigeret 5 marts, 2012, 11:47 i PMS og menstruation
Hej piger.
Jeg er pige på 17 år, som er på p-piller.
Jeg besluttede at tage en dobbeltpakke, men da jeg næsten lige var begyndt på den anden pakke, kom min menstruation så. Den var der så i en uges tid, men blev erstattet af brunt udflåd, som jeg så har haft siden. Nu er jeg på pakken efter dobbeltpakken.
Er der nogen, der har nogen som helst idé om, hvad der kan være galt? Undskyld hvis jeg ikke har givet nok informationer, men I må lige spørge, hvis det er (:

Bethina

Kommentarer

  • Indstillinger
    Er der slet ingen, der har et bud på, hvad det kan være?
    Jeg er en smule desperat :/
  • Indstillinger
    Der er åbenbart ikke nogen, der har et bud til dig, Jeg kan desværre heller ikke komme med noget, men har du overvejet lige at spørge din læge, hvad det kan skyldes?
  • Indstillinger
    Ja, det har jeg, men jeg tør simpelthen ikke gå til lægen, så jeg ville lige høre andre først.
    Jeg er ikke den tyndeste pige i verden, derfor frygter jeg at hive bukserne af foran en læge (:
  • Indstillinger
    Kære ven,

    Det er altså ikke kun slanke mennesker, der får undersøgt deres underliv. Din læge har med garanti set alle størrelser før, og vil ikke begynde at grine af dig.

    Du er kvinde, og du kan lige så godt først som sidst indstille dig på, at du altså skal op og ligge i den - og det indrømmer jeg, - ikke særlig værdige stilling mange gange fremover, sådan er det.

    Du vælger naturligvis selv, om du vil gå til læge, men hvis der nu er noget galt, så gør du det altså kun værre ved at blive ved med at udskyde det.

    Jeg kan forstå, at du øjensynligt ikke har prøvet det før? Og, nej, første gang er da speciel svær, men selv om du er 17 år, kunne du så måske få f.eks. din mor eller en rigtig god veninde til at gå med dig? Det er lidt rart at have en med, man har tillid til.

    Eller - og det er under alle omstændigheder en god ide - sig til lægen, at du ikke har prøvet det før, og du ikke har det så godt med det, så vil lægen med stor sandsynlighed bede sygeplejersken komme ind og holde dig lidt i hånden. Og jo, det betyder faktisk alverden at blive holdt lidt i hånden.
  • Indstillinger
    Brunligt udflåd har jeg også en gang imellem. - For det meste lige efter menstruationen. Har læst mange steder om brunt udflåd - det er helt normalt. Nu ved jeg så ikke om du har brunt udflåd hver gang eller??

    Har selv været til undersøgelse hos lægen - det er bare noget ALLE kvinder skal. Lidt ubehageligt er det, men ENORM vigtigt.
    Jeg har selv været nervøs, men min læge var simpelt hen så sød og det gjorde slet ikke ondt.
    Du er måske nervøs for mandlige læger, men har hørt fra rigtige mange at de er de sødeste.
    Kvindelige læger kan være lidt hårde og hensynsløse, mænd er som regl mere forsigtige(efter min mening)

    Min veninde har ligesom dig været mega nervøs for at tage til lægen. Hun havde ikke menstruation i 6 måneder, men vi andre tvang hende til at tage til lægen, for det var ikke normalt.
    Hun fandt så ud af at hun havde nogle cyster som havde sat sig på hendes ægestokker,hvilket gjorde at hun ikke havde menstruation.

    Så det ER vigtigt at tage til de undersøgelser - specielt hvis du en dag vil have børn og sikre dig at alt i underlivet er i orden.

    Held og lykke :)
  • Indstillinger
    hej

    jeg har samme problem. jeg er også på p-piller, og er kommet frem til at det sagtens kan være p-pillerne der er skyld i det. din krop og pillerne er i en kamp om hvem der skal styre din krop. og det kan derved godt være det som er problemet. det skulle gerne forsvinde af sig selv.

    Mange hilsner mette
  • Indstillinger
    hej igen

    hvis du ved mere om det nu må du meget gerne fortælle mig om det.
  • Indstillinger
    Heej.
    Jeg har også "blødt" brunt agtigt blod i noget tid nu og det første jeg har tænkt på er om det er gammelt blod, om det er fordi jeg er teenager at den ikke har fundet den helt rigtige rytme endnu eller om jeg var gravid, men så læste jeg at det kan være p-pillerne?? Men jeg kan sagtens forstå du er nervøs for det er jeg nemlig også blevet efter jeg har læst lidt forskelligt, men jeg overvejer stærkt at tage til min læge også bar spørge hvad det kunne være.
  • Indstillinger
    Det er mere end 2½ år siden tråden blev oprettet, og i mellemtiden er også jeg blevet klar over, at de p-piller sagtens kan være årsag til disse problemer, hvorfor jeg foreslår, at du ganske enkelt holder op med at tage pillerne. Så vil problemet med stor sandsynlighed løse sig selv i løbet af nogen tid.

    Men -hvis du er nervøs bør du naturligvis helt klart gå til læge, så du kan få undersøgt, om der skulle være andre årsager.
Log in eller Registrér for at kommentere.