Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerte i fod/hæl, diagnose?

Redigeret 23 juli, 2009, 10:53 i Fod- og knæskader
Hej alle
Da jeg normalt kun tager til lægen hvis jeg er døden nær, vælger jeg at spørge mig lidt omkring her først, for at se om I muligvis kan hjælpe mig..
Der er sådan at jeg for et par dage siden, hoppede ud af et vindue på første sal, direkte ned på en vej, iført sko uden en rigtig sål, fik begge mine fødder et ordentlig slag, dog mest den venstre.. Lige efter skaden var sket, gik jeg ned igennem byen, og fik det utroligt dårligt, mit syn blev helt fuldstændigt lyst, ondt i hovedet, og kvalme, hvilket jeg dog selv tror, var bare mere choket over at det rent faktisk gjorde så ondt som det gjorde..
- Nu, 3 dage efter, er den venstre fod helt blå nedenunder, imellem hælen, og tæerne, stadig hævet, jeg kan ikke vippe foden op, eller til venstre, og jeg er ude af stand til at støtte på foden, da det føltes selve knoglen i hælen bliver gennemboret af en millard søm..

Mit spørgsmål går på, lyder dette til at være noget mere seriøst, eller er det simpelt bare slaget der ikke har lagt sig endnu, taget dens givende omfang?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Til fremtidlige personer med dette problem, lad være med at være lige så dum som jeg.

    Begge hæle er brækket, og fordi jeg bare ignorede det, skred den venstre hæl lidt ud af plads.
  • Indstillinger
    Din stakkels, jeg føler med dig ....
    Det var også det første jeg tænke på efter at have læst din spørgsmål. Men at brække begge hæle, det må gøre så ondt ...

    Håber at du får det hurtigt meget bedre ...

    Hilsen
    fra den medfølende
  • Indstillinger
    Hej
    Jeg har selv stærke smerter i den ene hæl. Hos mig er der er ikke nogen umiddelbar grund til det. Det startede bare og er blevet værre og værre. Jeg har nu bestilt en tid hos min læge. Hvis der er nogen der ved noget mere om problemet - så skriv endelig.
    :-) Lillian
  • Indstillinger
    Det kunne måske være denne hælespore. Den rammer lige pludslig og den gør voldsomt ondt. Jeg har haft det for mange år siden og min far rådede mig, at købe nogen aflastningspuder, kan købes i apotheket. Belast ikke hælen i denne tid mere end det er nødvendig og så må man desværre flittig bruge smertetabletterne i denne tid. Det kan tage langt tid til du få det bedre, men jeg håber det går hurtig over.

    Held og lykke.

    Hilsen
Log in eller Registrér for at kommentere.