Hjem Hjerne og nervesystem Børn med ADHD

mon min søn har ADHD eller ADD?

Redigeret 16 juli, 2009, 09:13 i Børn med ADHD
Jeg er begyndt at have mistanke til min søn på 7 år muligvis har det,men da jeg var ind og læse på alle de sytomper på ADHD/ADD er det nogle der stemmer enes på ham og ikke andre. Men jeg prøver at skrive herinde så nogen af jer der har store erfaring mon kan hjælpe mig?
Han er en dreng der er meget besværlig,han er meget pillende især ved køkkenet hvor han ikke kan forstå at jeg siger nej flere gang og f.eks spørger han om han må få en af mad og jeg sir nej og forklarer ham at han INGENTING skal have nu,så kommer han igen og igen og igen og spørger om ny mad. og han driller rigtig mange mennesker at mange ikke gider ha ham på besøge mere,og hans storebror er dødtræt af ham fordi han bliver ved med at drille og ikke stopper,og når han pludselig kommer hjem og larmer så meget at jeg siger ssssccchhh lillesøster sover,så reagere han ikke og er ligeglad. Og han kan blive rigtig rigtig gal hvis vi giver ham stuearrest så flipper han fuldstændigt ud og man kan ikke komme i kontakt med ham at han blir helt rød i hovedet og skriger og græder meget og kan finde på at ødelægge tingene ind på sin værelse.
og lærerne i skole siger at han vælger altid de venner der er nemmere at styre og bestemme over eller de venner der måske har de lignheder problemer som ham og de laver alt muligt forkert ting. og i timerne har han meget lav selvværd hvor han altid siger "kan ikke finde ud af det" eller "kan ikke" og han har meget svært ved at adlyde hvad vi voksen siger herhjemme og gør de ting han ikke må igen og igen..

Kommentarer

  • Kære 'mor'

    Når du har denne her fornemmelse i maven af, at der er 'noget' med din dreng, så tror jeg, det er en fornemmelse, du skal følge - det vil sige - have det undersøgt.

    Jeg er selv mor til en dreng, der har været meget urolig i de første tre et halvt år af sit liv. Han har været en meget frustreret dreng, der ikke kunne håndtere et nej og ikke kunne honorere de krav, vi stilte, som vi ofte synes var ganske rimelige (tage sko på selv osv.)

    For et år siden begyndte han at skele. Det resulterede i, at han fik tjekket øjnene og vi fandt ud af, at vores dreng havde +8 på det ene +9 på det andet.

    I dag er han en helt anden dreng med frække blå briller på næsen. Han er roligere (men stadig aktiv), ikke destruktiv osv. Dejlig velfungerende og uden frustrationer.

    Det jeg egentlig vil sige med min historie er, at din søns adfærd kan være tegn på andet end ADHD. Syn, hørelse eller fx for store krav i skolen kan også spille ind.

    Men jeg vil råde dig til at ringe din læge op og få en snak med ham/hende. Lægen kan da i hvert fald starte med at udelukke det fysiske (øre+øjne). Det er vigtigt, at du følger din fornemmelse - for kvindelig/moderlig intuition skal man ikke kimse af:-)

    Jeg håber, det bedste for dig og din familie + dreng!

    Mona
  • Hej Mona.
    Tak for din svar - ja vi skal også til læge med ham d.17 aug så må vi se til hvad læge siger til alt det.
    Jeg kan slet ikke forestille mig at der skulle være noget galt med hans hørsel,da jeg selv er døv og er tegnsprogs bruger.
    Han hører meget fint. Men ja det kan være hans syn.
    min børn går jævnligt til tjek for hørsel pga har en døve mor,min 2 drenge er fra et tidligere forhold hvor deres far også er døv.
    men min datter har jeg nu sammen med den nuværende kæreste som er hørende.
    Men håber da at det er noget andet og ikke ADHD da det ville være synd for ham.
    Men tusind tak for din svar ;o)
    Hilsen Christina
Log in eller Registrér for at kommentere.