Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp, jeg er så frustreret.!!!

Hej.
Jeg er en pige på 22, som har haft for lavt stofskifte siden jeg var 18. Jeg er hele tiden blevet behandlet med Eltroxin, den meget omtalte pille.

Jeg troede at når man fik reguleret sit stofskifte ville man tabe sig igen. Men det er ikke sket. Jeg har i alt taget 15 kg på, og min læge kan ikke finde på andet og sige, end spis sundt og dyrk motion. Idag satte han min dosis op til det dobbelte, det vil sige 2 piller på tom mave om morgenen. Sys det er fint nok, men frygter det ikke virker.

Jeg er gymnast på et aspiranthold, cykler meget, og laver øvelser hjemme, mavebøjninger og armbøjninger. Jeg spiser udelukkende fuldkorn, drikker vand, spiser frugt, og når jeg endelig ska være vild og ha sodavand er det light.. Alligevel stiger vægten.
Kan det virkeig passe at jeg ikke kan tabe mig.?

Kender en der på samme medicin tabte 18 kg uden og ændre noget som helst i hendes kost. Hun ser hamrende godt ud.

Jeg er ikke overvægtig, men jeg er meget stor over hofterne og maven, er 10 cm over de tilladte 80 cm over maven, og det bekymre mig, pga jeg ikke er helt sund og rask, men har den stofskiftesygdom.

Er der nogen der har det på samme måde.?

Og hvad ville i råde mig til.? For ss det er som og spille kort med blind makker.

Håber nogen tager mig alvorligt, fordi det er virkelig et stort problem for mig.

Mange hilsner Kinimond87

Kommentarer

• Det er ikke sikkert at du taber dig selvom du får reguleret dit stofskifte.
    Min mand har taget på.
    Hedder du Kinimond?
    Det gør jeg.
    Hilsen
  • Kære Kinimond87

Det lyder da ikke til, at dit stofskifte er velreguleret endnu!!! Det må da være meget lavt, siden din læge fordobler din dosis??

Hvor meget medicin får du?? Jeg syntes, at det lyder lidt alarmerende, at din dosis bliver fordoblet!!!!

Man siger at dosis skal reguleres med 25 - 50 mkg pr. uge. Din krop skal jo nå at følge med!!!

Kærlig hilsen Annemarie
  • Ja jeg hedder Kinimond til mellemnavn. Lidt sjovt der er en der hedder det samme..

Okey, så han tog på,.. Det er da slet ikk fedt.. :-(..

Jamen, så får jeg 200 mikrogram om dagen.. Er det meget..??

Min læges sygeplejeske sagde vi sku prøve den nye dosis i en uge og se hvad der skete..

Hvordan fungere det for dig, har du tabt dig med medicinen..??
  • Nej, det føles ikke så fedt at tage på, slet ikke når man er ung.
    Der er flere der hedder Kinimond, men vi er alle i familie, og har en fælles fortid, som skal findes i Skotland.
    For os der bor i Danmark, er vores fælles forfar en der kom til Letland.
    Vi har også et våbenskjold.
  • Ja det vidste jeg godt vi havde, altså våbenskjold, mine forældre har det hængende hjemme i entreen.. Vidste også vi kom fra skotland, men det er så også det eneste jeg ved.

Hvad ved du mere..?? Er lidt syret og finde en man ikke vidste man var i familie med. :-)..

Men nej, det er slet ikk fedt.. Ku rigtig godt undvære de ekstra kilo. Men jeg må nok bare slide i det for og tabe mig.

Bare underligt hende jeg kender bare tabte sig uden videre..

Hilsen Kinimond
  • Så er dine forældrer en af dem, der fik våbenskjoldet fra mig. Jeg fik dem lavet. Jeg mener det var omkring 35 stykker. Min mor afleverede dem.
    Jeg har negativet. Dine forældrer ved sikkert hvor de skal henvende sig, hvis der er kommet familieforøgelse.
    Det var da meget hyggeligt at hilse på dig.
    Dit stofskifte skal du nok tale med lægen om. Jeg har selv haft for lavt stofskifte, men er nu fri for medicin.
  • Ja det var rigtig hyggeligt og snakke.

Men ja det var sikkert derfra de har fået det.

Jeg prøver lige med dobbelt dosis i en uge, så ska jeg til læge igen..

Hyg dig
  • Hej

Jeg kan kun nikke genkendende til det du skriver. Jeg har selv for lavt stofskrifte og har udviklet 'hashimoto thyroiditis'. Det er nyt for mig og jeg ved desværre ikke så meget om det (endnu).
    Men lige som dig tager jeg på i vægt, selvom jeg cykler meget, går lange tur og tænker meget over min kost. Jeg taber også mit hår. Dybt frusterende...

Jeg håber du snart vil få et godt og brugbart svar.
  • Hej

Jeg har også Hashimoto - kom i behandling for godt 2 år siden.
    Efter et års behandling gik jeg på kur og tabte de kg det havde kostet mig. (er stadig meget overvægtig men de kg har jeg så spist mig til gennem årene :-/)
    Mit hårtab stoppede også, da jeg fandt det rigtige niveau for mit TSH

Det hele er så startet forfra med den ny eltroxin ...men forventer at der kommer styr på det hele igen, når jeg er kørt rigtigt ind med Euthyrox ..

Så hvis efter flere år og du stadig tager på ....så er du måske ikke velrguleret nok???

Dorte
Log in eller Registrér for at kommentere.