Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

extrasystoler ved træning.

Redigeret 3 september, 2009, 04:02 i Hjerteproblemer
Jes jeg har extrasystoler. Og er sådan rimelig vandt til dem. Men når jeg træner synes jeg de kommer oftere.

Men hvad gør jeg der. For de skulle jo være harmløse.
Men at der kommer flere ved træning. er det et tegn på man lige skal slappe lidt af. Eller bare at hjertet (på en sund måde) arbejder lidt hårdere?

Så ja alt i alt. Pause i træning eller bare køre på. `?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Angvi1

    Jeg syntes svaret fra en hjertelæge må fortælle alt, derfor kopierede jeg nedenstående svar fra hjerteforeningens hjemmeside.
    FRA HJERTEFORENINGENS BREVKASSE
    Løb fremkalder ekstra hjerteslag
    24/6-2009
    Gennem det sidste år har jeg været undersøgt for en urolig hjerterytme. Det viste sig at være harmløse, men irriterende, ekstraslag. Det går over i perioder, men det er som om, de kommer igen, når jeg begynder at løbetræne.

    Tager jeg for hårdt fat, eller er det bare tilfældigt, at jeg kan mærke mit hjerte flere dage efter, at jeg begynder på at løbetræne igen, efter jeg har holdt en pause med at løbe? Løb skulle da være godt for hjertet - ikk'?
    Jan Kyst Madsens svar:
    Det er godt for hjertet at løbetræne.

    Ofte kan man mærke slagene mere, lige når man starter med at løbe, og så skal du endelig fortsætte med træningen. Men hvis ekstraslagene bliver værre og værre, når du træner, bør du igen tale med din læge om det.

    Med venlig hilsen
    Jan Kyst Madsen
    24-06-2009
    Til top
    De hjerteligste hilsner
    Rita
  • Indstillinger
    ok.- Har du noget af det samme.? For kan bare ikk overbevise mig selv om den er ok. Synes det extraslag er for voldsomt.- Som et slag i brystet. (ikk med så stor smærte, men med trygget.) OG min læge siger stadig det ikk er noget.

    Også vare det kommer hver gang jeg laver motion. SÅ kan ikk helt få mit sind til at stole på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.