Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Hjælp mig lidt...

Hejsa, i 3 år har jeg haft det rigtig skidt med muskeltræthed, ikke så mange kræfter, og træthed i almindelighed.
Jeg har fået taget en masse blodprøver som alle har været i orden, fået taget røntgenbilleder, MR scannet hjernen, ultralyd scannet lunger, lever alt er ok.
Èn blodprøve var dog lidt ikke helt ok, nemlig stofskiftet. Min daværende læge sagde at det lå i den lave ende af normalområdet, og gav mig nogle piller i 3 uger hvorefter der blev taget en ny blodprøve, og så sagde han at nu så tallet fint ud, men eftersom jeg stadig havde det dårligt, var det ikke det der var galt og jeg skulle stoppe med pillerne.
Det var så den historie, og det er ca. 2½ år siden og jeg har det stadig elendigt.
Hvornår er det optimalt at få taget den blodprøve ang. stofskiftet, den ene gang jeg fik taget den var fastende pga. andre test, den anden gang var det i løbet af en helt alm. dag.
Susanne

Kommentarer

• Kære Susanne.

Jeg ville fluks få en tid hos lægen, for at få taget nye stofskifteprøver. Det være sig TSH, T4, T3.

Og husk at få en kopi af dine stofskifteprøver. Mange læger har desværre ikke den nødvendige ekspertice til at konstatere stofskifteproblemer.

God bedring.

Kærlig hilsen Annemarie
Log in eller Registrér for at kommentere.