Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Gravid ?

Redigeret 28 juli, 2009, 15:34 i Åben debat for kvinder
Hej alle :) kan man blive gravid uden at have fået sin menstration.? og er en kondom 100% sikker?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej. Så vidt jeg ved, kan piger ik blive gravide inden de er kønsmodne. Altså fået sin menstruation. Og kondomer er ca. 99,9 % sikre, beskytter mod graviditet og kønssygdomme

    Mvh. Thechef23
  • Indstillinger
    Nu er 99,9% lidt overdrevet xD... Nu mere 97%, men ja kondomet er et god præventionsmiddel mod både at blive gravid og blive smittet med kønssygdomme :)

    Mht. at blive gravid uden at have fået eller har menustration er ikke muligt så vidt jeg ved, for det er i de perioder man er "frugtbar" så at sige. Hele pointen med at have menustration er så et æg kan blive befrugtet xD

    Håber det hjalp :)
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke om du, eilicec8 bare spørger fordi du gerne vil vide det, eller fordi du er nervøs.

    Jo, kondomer brugt korrekt er ret sikre - og jeg vil medgive at 97% sikkert er rigtigt nok; det andet spørgsmål, om man kan blive gravid uden at have fået menstruation, er sådan set også rigtigt nok - dog kræver en menstruation at man har haft ægløsning først, og inden den første menstruation har man altså haft ægløsning sådan ca et par uger før, så hvis man er rigtig, rigtig uheldig så kan man altså godt være blevet gravid før den første menstruation.
  • Indstillinger
    Hej alle :)
    tusind tak for alle svarne :).

    Det er fordi min veninde har tænkt sig at gå i seng med den her fyr, og så sprugte jeg om hun havde fået menstration. det havde hun ikke. men hun havde jo selvfølgelig tænkt sig at bruge kondom :) . men hun er ikke på p-piller.
    så ville jeg lige høre hvad risikoen var osv :)..
  • Indstillinger
    Kan man enlig godt blive gravid hvid manden ikke kommer `?
  • Indstillinger
    Ja, det vil jeg mene. I en mands udløsning er der flere millioner sædceller - og der skal som bekendt kun bruges en eneste til en graviditet. De første par 100.000 sædceller - eller noget i den retning - er som oftest allerede "smuttet ud" inden manden overhovedet er klar over, at han er ved at få udløsning.

    Jeg synes, du har nogle meget gode og relevante spørgsmål omkring dette emne, og du skal selvfølgelig bare spørge, men jeg vil faktisk foreslå dig at f.eks. gå på biblioteket og låne nogle relevante bøger om emnet; da du der vil kunne finde mange gode svar. Du vil sikkert på bibliotekets computer finde en række titler, så du selv kan tage bøgerne ned fra hylderne, men selv om du måske synes, det er lidt flovt, så er bibliotekarerne faktisk uddannede i at hjælpe, så du kan også spørge - jeg kan love dig, at man vil hjælpe dig på en god måde, uden at nogen vil synes, du er mærkelig - tvært i mod vil man sikkert finde dig både fornuftig og modig, at du vil have ordentlig information.

    Desværre bliver unge meget dårligt informerede både af forældre og i skolen, og det synes jeg er forkasteligt, så jeg vil forelså dig at søge så megen information, som overhovedet muligt. Dels får du selv en god viden om emnet, som kan være dig til meget stor hjælp, når du selv begynder at have sex, dels kan du så også hjælpe dine veninder.
  • Indstillinger
    Hej lotte :)

    Tak for det gode svar :)

    kh eilicec'cecilie
Log in eller Registrér for at kommentere.