Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp

Redigeret 20 juli, 2009, 17:59 i Snart gravid
Jeg er lige begyndt på de der jasmielle p piller
men jeg fik misforstået det der med første mensturationsdag
så jeg tog dem den dag jeg blødte for første gang
mens jeg havde menstration have jeg sex med min kæreste og han kom oppe i mig
var jeg på nogel måde beskyttet mod at blive gravid der ?
jeg er kun 16 og chancerne er vist meget store for at blive gravid i den alder

Kommentarer

  • Indstillinger
    Man skal være meget, meget uheldig, hvis man bliver gravid efter sex under mestruation, så der kan du nok tage det roligt.

    Nu du er begyndt på p-piller så er det nok fornuftigt, at du læser indlægsedlen grundigt igennem, for hvis de skal beskytte ordentligt mod graviditet, er det vigtigt, du tager dem korrekt.

    Og så skal du lige huske kondomet alligevel. P-piller beskytter kun mod graviditet - de beskytter ikke mod kønsoverførte sygdomme.
  • Indstillinger
    Okay
    nu er jeg lidt mer rolig
    men altså ja det er bare det vi havde sex temmelig mange gang
    såå alligevel
    ihhh hvor det her altså svært
  • Indstillinger
    Hvad er det, der er svært?

    Du skal da kun dyrke sex og tage p-piller, hvis du er klar til det. Det er dig og din krop, det handler om. Du skal kun gøre den slags, hvis du føler lyst og behov, aldrig fordi "det må du nok hellere". Der er ikke noget galt i at være 16 år og ikke være helt klar endnu - tvært i mod.

    Forhåbentligt er det ikke din kæreste, der har forlangt de p-piller - eller truet med at slå op, hvis ikke du vil give ham sex?

    Hvis det er tilfældet, så bør du straks stoppe forholdet, for så er han bestemt ikke noget godt for dig.

    Nu ved jeg heller ikke, om det var det, du mente med at skrive at "ihh hvor er det svært", men hvad er det så?
  • Indstillinger
    Du kan på ingen måde blive gravid ved at dyrke sex mens du har din menstruation, for når du får din menstruation er det fordi ægget ikke er blevet befrugtet og det rygger med ud..... Jeg var også 16 da jeg startede med p-piller og er 25 i dag, jeg brugte min menstruation til at få en pause fra sex, så man også laver andet med ens kæreste end bare sex + man er sikker på det ikke kun er det han vil :)
Log in eller Registrér for at kommentere.