Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

mave gået i stå efter fjernelse af livmoder

Hej Jeg håber virkelig der er nogen der har nogle erfaringer med noget lign.

Jeg er for 4 1/2 uge siden blevet opereret og fået fjernet min livmoder m muskelknude.
Efterfølgende har jeg haft en forstoppelse som jeg har behandlet med magnesia tablettet, med nogle tabletter der skulle få "afføringen" til at køre rundt i tarmene, med movicol pulver som jeg har taget i to omgange, prøvet nogle toilax stik piller et par gange for bare at få renset lidt ud.
Jeg har så for 4-5 dage siden fået rigemelig gang i maven, dog med en følelse af at der stadig var lidt tilbage der bare ikke ville ud.
Nu er det så at min mave igen er gået istå, og jeg der aldrig har haft forstoppelse eller lign før øv øv.
jeg har i hele perioden gået mange lange gå ture , drukket rigtig rigtig meget vand, spist masser af groft brød, lidt frugt, og en del rosiner, spist A38 ( er der andet jeg skal spise?)
nu er jeg begyndt på arbejde igen og jeg har også cyklet en del den sidste uge, så nu ved jeg ikke hvad jeg mere kan gøre og det gør altså ondt når mave sådan i løbet af dagen bare bliver større og større og spænder helt oppe under brystet.
Hjælp er der nogen der kan fortælle om det er helt normalt efter sådan en operation og hvor lang tid kan det varer endnu før maven fungerer og hvornår kan jeg passe mine bukser igen?
På forhånd tak
Mange kærlige hilsner
hende den utålmodige Helle47
Log in eller Registrér for at kommentere.